Українська правда

Дуель Норріса та Піастрі, Антонеллі вибив страйк Ферстаппеном: підсумки етапу Формули-1 в Австрії

Getty Images
Макс Ферстаппен та Андреа Кімі Антонеллі

Через два тижні після вогняної, але холодної Канади, Формула-1 повернулася до Європи, де гонки відбуватимуться все літо.

Гран-прі Австрії рідко коли нас розчаровував, здебільшого у Шпільберзі фанати отримували позитивні емоції від класних перегонів. Те ж саме сталося і цього разу.

Повернення короля

Етап в Австрії розпочався з новин про те, що Себастьян Феттель може замінити Гельмута Марко в ролі радника Ред Булл.

Причому це вже не чутки, а підтверджений факт: Феттель та Марко про це розповіли + Макса Ферстаппена попросили поділитися думками про потенційне повернення першого чотириразового чемпіона Ред Булл.

Поки що ще нічого не вирішено, але абсолютно точно можна сказати, що всім фанатам Формули-1 хотілося б знову побачити Себа в паддоку. Навіть якщо це станеться в подібній ролі.

Сайнс-старший відмовився від боротьби з Сулаємом

Менш приємні новини прийшли з більш глобального майданчика, де Мохаммед Бен Сулаєм здобув, здається, свою головну перемогу.

Після наснаги, яку Карлос Сайнс-старший дав світові автоспорту, легенда ралі приніс певним чином розчарування. Іспанець вирішив, що боротьба за крісло президента ФІА – це не для нього.

Взагалі Сайнса нема за що звинувачувати, адже балотуватися в президенти Федерації навіть не було його ідеєю. Його підштовхнули до цих роздумів, які в підсумку привели його до згортання планів. Схоже, що у нинішнього президента так і не буде конкурентів під час перевиборів у грудні.

Оновлення Феррарі спрацювало, але цього все одно недостатньо

Фредерік Вассер мав рацію: нове днище, яке було встановлено на боліди Скудерії, дало команді перевагу. У кваліфікації Феррарі поїхала на щонайменше 0,1 секунди швидше.

Це дозволило Шарлю Леклеру встановити другий час, а Льюїсу Гамільтону – четвертий. Причому семиразовий був упевнений, що якби він був у рівних умовах із напарником, то перевершив би його результат.

Попри такий позитив, Вассер мав рацію і в іншому – не варто перебільшувати значення цього оновлення. На жаль, приріст у продуктивності був не те, щоб значний, навіть під час перегонів, де Скудерія знову опинилася у новоствореній Формулі-1,25.

По ходу заїзду Леклер (який програв старт Піастрі через блокування Норріса) та Гамільтон, досить комфортно себе почували. Особливо після того, як сер Льюїс повернув собі четверте місце, відібравши його у Расселла.

Але на скільки Феррарі в перегонах перевершувала 8 команд пелотону з 10, на стільки ж вона поступалася дуету Макларена. Після того, як машина безпеки відпустила всіх у вільне плавання, Піастрі відірвався від Леклера на 5 секунд. І це сталося всього за 8 кіл.

Такий результат не налаштовував на боротьбу за перемогу. Але є й плюси: Феррарі фінішем на 3 та 4 місцях заробила хороші очки, що дало їй змогу знову вийти на друге місце в Кубку конструкторів.

Класична помилка новачка

Ніхто не очікував, що Андреа Кімі Антонеллі весь сезон пройде без помилок. У його віці це просто неможливо. Рано чи пізно це мало статися. І це сталося.

Неправильно розрахувавши точку гальмування, юний італієць заблокував задні колеса перед входом у поворот. Намагаючись уникнути першого контакту, Андреа пішов на внутрішню траєкторію. А це означало лише одне – зіткнення неминуче.

Питання полягало лише в тому, хто стане його жертвою. І жертва знайшлася. Шкода, тільки, що подальша аварія зіграла проти інтриги в чемпіонаті, бо Антонеллі не просто врізався у Ферстаппена, він його виніс. Причому з гонки.

Після заїзду Макс не звинувачував суперника в кінці світу. Він чесно заявив, що такі помилки трапляються, до того ж Андреа поспішив вибачитися. Він навіть більше засмутився не через власний схід, а через схід Ферстаппена. Цікаво, а що було б, якби на місці Антонеллі був Расселл?

Кошмар Вільямс триває

Можливо, комусь у команді з Гроу потрібно піти до церкви поставити свічку, бо інакше складно пояснити, як вона після шикарної першої частини сезону опинилася у вирі невдач.

Особливо це стосується Алекса Албона, який, здається, вже забув, що таке фінішувати в гонці. Третій Гран-прі поспіль тайський гонщик змушений достроково покинути через проблеми з болідом.

А що стосується Карлоса Сайнса, то тут у нього могли трапитися флешбеки 2022 року, коли він не доїхав до подіуму через загоряння боліда. Цього разу у нього згоріли гальма через, ймовірно, проблеми з електронікою.

Подвійний схід – велика проблема для Вільямса, бо на Гран-прі Австрії заробили очки всі їхні прямі конкуренти, а це Рейсін Буллз, Астон Мартін, Хаас і навіть Заубер. До слова про швейцарців...

Заубер повстає з попелу?

Останні результати команди не можуть не тішити. Габріель Бортолето вперше в кар'єрі у Формулі-1 закінчив заїзд в очковій зоні, а Ніко Хюлькенберг там опинився третій етап поспіль.

І поки Альпін продовжує лихоманити, Заубер користується моментом, щоб відірватися від французів на 15 очок. При цьому швейцарці відстають лише на два бали від Астон Мартіна, на три – від Хаас і на 10 – від Рейсін Буллз.

Поки що дуже подобається те, як колись головний аутсайдер "королівських перегонів" знаходить і користується своїми шансами. І всі попередні зміни в структурі правління команди дають свої плоди.

Норріс і Піастрі видали битву напарників у дусі Гамільтона та Росберга

Після того, як Піастрі пройшов Леклера в першому повороті, одразу стало зрозуміло, між ким розгорнеться боротьба за перемогу в Шпільберзі.

Причому Ландо та Оскар у той самий момент почали відриватися від усього пелотону, знову від'їжджаючи у свою власну лігу. З одного боку, це погано, оскільки домінування однієї команди ніколи не було чимось хорошим для інтересу до спорту. Але з іншого, тут не було явних першого і другого номерів – обидва гонщики рівною мірою бажали перемогти, і їм у цьому ніхто не заважав.

Було цікаво спостерігати за тим, як гоночні інженери обох пілотів запитували щодо бажаної тактики, як вони їм допомагали, бажаючи зробити все для перемоги.

І самі гонщики не розчарували, видавши соковиту боротьбу на треку. Будучи вперше з часів Австралії в ролі наздоганяючого, Піастрі був змушений атакувати напарника. А Норріс у свою чергу не міг собі дозволити зламатися під тиском, інакше ще одна помилка, особливо після Канади, могла надто дорого йому коштувати.

Заключний відрізок Гран-прі подарував нам надію на потенційну боротьбу колесо в колесо, як це було на старті гонки, де вони встигли обмінятися позиціями з контратаками. Оскар із кожним колом відігравав відставання від Ландо. Здавалося, що ще трохи, і ми отримаємо бажане. Але коли відставання скоротилося до менш ніж 2 секунд, боротьба за великим рахунком закінчилася.

Піастрі перестав відігравати по 0,2 секунди, а навіть навпаки, почав потроху програвати. До того ж, колові (Бортолето з Алонсо) стали свого роду гарантом перемоги Норріса, адже Оскар не зміг їх пройти.

Загалом, Гран-прі Австрії вийшов дуже навіть захопливим, а тому чергове 10+-річне продовження контракту на проведення перегонів повністю виправдане.

Макс вибув із гонки за титул?

Якщо раніше надії на те, що Макс Ферстаппен зможе хоч якось скласти конкуренцію Піастрі та Норрісу в боротьбі за титул, мали право на життя, то після Гран-прі Австрії вони, здається, померли.

Ставши жертвою Антонеллі, чотириразовий чемпіон світу опинився в ситуації, коли він може сказати: "Ну я хоча б спробував".

"Блискуче" влучання Антонеллі, найімовірніше, поставило хрест на шансах Макса взяти п'яту корону поспіль, аж надто вже велике відставання від пілотів, які володіють найшвидшим болідом у пелотоні.

Після цієї гонки Леклер (119) і Расселл (146) відстають від Ферстаппена (155) на меншу кількість очок, ніж Макс – від Норріса (201) і Піастрі (216). Тут би третє місце втримати, не те, що перше забрати...

Учень не зміг перемогти вчителя

Одну з найкрасивіших битв дня нам подарували дебютант Формули-1 Габріель Бортолето і ветеран Фернандо Алонсо, який, по суті, є менеджером бразильця.

Темп пілота Заубер на останньому відрізку гонки дозволив йому скоротити 8-секундне відставання від дворазового чемпіона за лічені кола. У підсумку ми отримали боротьбу, яка могла закінчитися як аварією через недосвідченість одного, так і несподіваним результатом.

На жаль, повноцінно за цим протистоянням ми не змогли поспостерігати. За кілька кіл до фінішу їх наздогнала парочка пілотів Макларена, а тому Габі та Нандо довелося пропускати їх через статус колових.

Хто знає, як завершилася б боротьба, якби не сині прапори. Але на реакцію обох гонщиків після фінішу було приємно дивитися. А перший фініш в очках став для Бортолето втішним призом.

Лоусон набуває впевненості

За нинішнім сезоном складається таке враження, що одній компанії з виробництва енергетичних напоїв було б краще виставляти на старт один болід старшої команди, і три – молодшої. Інакше пояснити результати не виходить.

До свого підвищення в Ред Булл Юкі Цунода досить упевнено виступав за молодших "биків". Те ж саме стосується і Ліама Лоусона з Ісаком Хаджаром. Уся трійця краще показує себе в боліді Рейсін Буллз.

Багато хто вважає машину Ред Булл надто складною в опануванні, і що тільки Максу Ферстаппену це під силу. З кожним разом ми все сильніше і сильніше в цьому переконуємося. Не дарма Хаджар зіграв на випередження, заявивши, що він не готовий до переходу в Ред Булл, бо болід Рейсін Буллз простіший і він більше підходить для набору досвіду.

Зараз Лоусон готовий сказати слово в слово. В останніх трьох гонках (пропускаємо Канаду, де він зійшов), новозеландець двічі фінішував в очках. Причому в Австрії він встановив рекорд кар'єри – шосте місце. Ба більше, він примудрився обійти Цуноду в особистому заліку.

"Феррарі" етапу: непорозуміння Гамільтона та інженера триває

Хто б міг подумати, що у семиразового чемпіона світу будуть такі проблеми в найуспішнішій команді в історії.

Зрозуміло, що потрібен якийсь час на адаптацію та злагодженість у діях, але скільки це триватиме?

Цього разу незручна ситуація між пілотом та його гоночним інженером сталася перед заїздом на піт-стоп, якого Гамільтон не хотів. Але Ріккардо Адамі змусив це зробити.

ЛГ: "Мій темп повернувся і шини в порядку".

РА: "І зараз ми їдемо в бокси".

ЛГ: "Мої шини в порядку, можу я продовжити відрізок? Скільки залишилося кіл?".

РА: "Давай у бокси, 20 кіл".

ЛГ: "Я не хочу зупинятися".

РА: "Бокс, бокс".

Гамільтона чудово можна зрозуміти. Він не просто так семиразовий чемпіон світу, і до його думки варто прислухатися. До того ж, на нього все ще тисне те, що він за 11(!) етапів все ще не побував на подіумі.

Але в той же самий час, Льюїс не може знати всю картину того, що відбувається не трасі. І команда, у якої є необхідні дані, робить все заради успіху свого гонщика.

Поки вони не спрацюються, Гамільтон так і буде програвати Леклеру по 8-10 секунд до кінця гонки. Може наступного сезону все буде інакше?

автоспорт Алекс Албон Фернандо Алонсо Альпін Астон Мартін Льюїс Гамільтон Гран-прі Австрії Макларен Мерседес Макс Ферстаппен Формула 1 Хаас Шарль Леклер Ландо Норріс Вільямс Карлос Сайнс Олівер Берман Джордж Расселл Феррарі Ред Булл Франко Колапінто Естебан Окон Ліам Лоусон Оскар Піастрі Заубер Ленс Стролл Юкі Цунода П'єр Гаслі Габріель Бортолето Рейсін Буллз Ісак Хаджар Ніко Хюлькенберг Андреа Кімі Антонеллі