Бондарев: У 2026-му буду боротися за титули в усіх трьох чемпіонатах сезону

Український гонщик Олександр Бондарев у 2025-му провів свій перший повноцінний сезон у Формулі 4.
У січні та лютому українець став третім у заліку новачків в чемпіонаті Середнього Сходу. Також третім серед дебютантів став у одній з найпрестижніших серій Ф-4 – італійській.
У чемпіонаті E4, який складався з 3 етапів, 16-річний киянин виграв залік новачків, ставши 4 рази найкращим серед дебютантів серії. Другим у цьому чемпіонаті став найкращий дебютант італійської Формули-4 2025 року, колумбієць Салім Ханна.
Ну і родзинка сезону – перемога на етапі в Імолі!
Журналісти Чемпіона зв'язалися з талановитим пілотом, щоб підсумувати сезон 2025 року, дізнатися про адаптацію в команді, обговорити плани на майбутнє та з'ясувати, як справи у команди гонщика з пошуком потенційних спонсорів.
– Підсумуймо сезон 2025 – у яких аспектах спрогресував найбільше, а чому варто більше приділяти уваги?
– Це був мій перший повноцінний сезон у Formula 4. У 2024 я проїхав лише два етапи – Барселону та Монцу, тому у 2025 прогрес був величезний.
Найбільше додав у стабільності, управлінні шинами й розумінні їх, а також у роботі в команді.
Перемога в Імолі – найкраще тому підтвердження. Але треба ще більше уваги приділяти кваліфікації під максимальним тиском – коли треба вичавити 100 % з першої спроби.

– Що для тебе стало найважливішим під час сезону? Можливо, був якийсь переломний момент?
– Перемога в Імолі 3 серпня. Перша перемога в кар'єрі у формулах, перша історична перемога українця в Italian F4 і гімн України на подіумі – це назавжди зі мною.
Переломний момент – саме той вікенд: перший "поул" і обгін Кіна за три кола до фінішу. Зрозумів, що можу вигравати.

– Як загалом оціниш перемогу в заліку новачків Euro 4?
– Перемога в Імолі – це було найголовніше в сезоні. Показав, що можу вести гонку від "поулу" до фінішу.
Залік новачків Euro 4 – приємний бонус цього року, але основна мета була в Italian F4.
– Що вдалося найкраще, а який момент зарахуєш собі в негатив?
– Найкраще – збереження темпу протягом гонки, навичка берегти колеса. Негатив – кваліфікації в деяких гонках, де міг бути вище.
– Які стосунки та взаємодія з командою загалом і напарниками зокрема? Це було більше боротьба чи взаємна допомога?
– Prema – це сім'я. З напарниками – здорова конкуренція. В Імолі весь подіум був Prema – це найкраща ілюстрація рівня пілотів Prema.
– За цей рік наскільки краще став розуміти болід і чи знаєш, чого чекати від болідів Formula 3?
– Порівняно з двома етапами 2024 (Барселона та Монца) – це зовсім інший рівень розуміння. Тепер знаю болід F4 набагато краще. Щодня у боліді – новий рівень його відчуття й розуміння.
F3 ще не тестував, але наразі це моя улюблена категорія, за якою стежу.
– Маємо інсайд, свого часу твій батько знайшов тобі психолога. Наразі продовжуєш залучати фахівця? Якщо так, то чи допомагає тобі це?
– Уперше почав працювати зі спортивним психологом у 2021 році. Тоді головним було вміння й упевненість у собі, коли лідирував у гонках. Темп був дуже сильним – виходив у лідери та починав стресувати через суперників позаду, робив помилки. Ми це "пофіксили", і я почав вигравати.
Зараз теж працюю з психологом. Це частина підготовки будь-якого пілота на високому рівні. Допомагає дуже: концентрація, відновлення після поразок, управління тиском.

– Протягом сезону ти покращував власні результати. Закономірність?
– Насправді протягом сезону були й злети, і падіння, та без падінь досвіду не отримаєш. Головне — рухатись далі й працювати над помилками.

– Як покращуєш зараз свої навички, окрім тестів?
– Симулятори (Prema, Williams та вдома), щоденна фізпідготовка (зал і кардіо). Аналіз, робота над помилками, дієта, сон, іноді дистанціювання. Симулятор у сучасних перегонах – половина підготовки.

– Плани на наступний сезон: проведеш ще один повноцінний рік у Formula 4 чи є можливість рухатись далі?
– 2026 рік – ще один повний сезон у Formula 4 (Middle East, Italian, Euro 4). Мета — боротися за титул чемпіона. Рано ще до FRECA чи F3.
– Яка наразі ситуація з пошуком потенційних спонсорів? Наскільки затратними зараз є твої виступи у Formula 4 і чи вистачає власних коштів на сезон?
– Ні для кого не секрет, що автоспорт є дуже затратним. 2026 буде дуже цікавим і насиченим не лише гонками, а й партнерствами з українським бізнесом. Моя команда робить неймовірну роботу на цьому напрямі. Шлях до Formula 1 дійсно складний і дорогий, але йти разом набагато легше. Тому запрошуємо об'єднатися лідерів, підприємців і візіонерів, які бачать у цьому шляху не просто спорт, а рух України до світового рівня.
– Як сильно залучений у процес Williams? Наскільки значуща їхня допомога на цьому етапі?
– Williams – це як друга сім'я. Вони залучені в усі процеси мого становлення як пілота. Регулярно їжджу в Гроув на симулятор, фізтести, брифінги з інженерами Formula 1. Це величезна перевага вже на етапі F4.

– Які короткострокові цілі ставиш на 2026 рік – і чи маєш план на 3-5 років?
2026 – буду боротися за титули в усіх трьох чемпіонатах сезону. Надалі, звичайно, маю план, але все завжди залежить від результатів. Тому не прогнозуємо – виграємо!
