Українська правда

Крах Макларен, перемога Ферстаппена та нове дно Гамільтона. Підсумки Гран-прі Лас-Вегасу

Getty Images
Крах Макларен, перемога Ферстаппена та нове дно Гамільтона. Підсумки  Гран-прі Лас-Вегасу

Ось і завершився хаотичний Гран-прі Лас-Вегасу. Усе пішло не так ще перед гонкою, коли доволі спекотний штат Невада накрили штормові дощі, а в заїзді агресивний старт кількох пілотів спричинив чимало подій, які варто було б обговорити.

Доповнено: А потім стався крах Макларен...

Подвійна дискваліфікація "папаї"

Як грім серед ясного неба вже після всіх офіційних процедур нагородження та інтерв'ю з'явилась новина, що керівників команди Макларен викликали до стюардів, щоб перевірити обидва боліди команди щодо можливого порушення зношення планки на дні боліда.

2 години усі (особливо Макс Ферстаппен) очікували, яке ж рішення винесе FIA, щоб дізнатися, що обидві машини "папая" перевищили регламентований знос у 9 мм.

Макларен повторили досягнення Феррарі в Китаї з приставкою анти і дозволили Максу Ферстаппену наблизитися до Оскара Піастрі (в обох по 366 очки) та Ландо Норріса (має 390) за підсумками етапу в Лас-Вегасі.

Окрім того, що це напряму впливає на чемпіонську битву, свій абсолютно заслужений подіум здобув Андреа Кімі Антонеллі, про якого ми ще поговоримо пізніше.

Також в очкову зону завдяки цій дискваліфікації увійшли обидва боліди Гаас, що допомогло американській команді вийти на 7 місце в Кубку Конструкторів.

Однак перед цією дискваліфікацією, яка сколихнула всіх, ще був цілий гоночний тиждень, про який також хотілося б поговорити...

Несподіваний дощ у Вегасі, що перемішав карти

Так так, вам не почулося. Саме у тиждень, коли Формула-1 приїжджає до штату Невада, тут розпочались рясні дощі. Часом зливи затоплювали трек настільки сильно, що вболівальники підіймали в соцмережах питання проведення Гран-прі загалом.

Проте журналісти швидко заспокоїли людей, що купили квитки та всіх фанатів "королеви автоспорту" загалом. Дренажна система у Вегасі працює чудово і жодні дощі не здатні завадити провести етап. Дощі не завадили, але точно нівелювали всі прогнози та перемішали карти перед основною гонкою.

Спочатку пілоти провели дві практики не в оптимальних умовах. Траса тільки-тільки підсохла і вже була готова до сухої гуми, але від гоночних умов це було дуже далеко, а потім настала кваліфікація...

Про 20 місце сера Льюїса Гамільтона, 7-разового чемпіона світу, ми поговоримо окремо, але дощ точно змінив розклади сил на треку, а особливо шокувало використання дощової гуми. Саме так, тієї самої з синім обідком!

Формулу-1 багато критикували за перенесення гонок у дощову погоду або й зовсім скасування деяких етапів, а використання дощових покришок стало радістю для кожного фаната Ф-1.

Якщо коротко пройтися по кваліфікації, то сильно вдарив дощ по Гамільтону, Цуноді та Антонеллі, відразу три гонщики з лідируючих команд не вийшли з першого сегменту, Гаас на домашній трасі не зуміли пробитися до третього сегмента, а от Карлос Сайнс на 3 сходинці став для багатьох сюрпризом, як і поул Ландо Норріса, який не відзначався раніше у дощових умовах.

Класичний Ландо дарує надію на боротьбу за титул

Однак, якщо у кваліфікації лідер чемпіонату зумів здивувати, то ось у гонці ми побачили класичного Ландо Норріса з 2024 року. Британець занадто агресивно намагався захищатися від атаки Макса Ферстаппена на старті, що просто виїхав за межі траси, пропустивши попутно ще й Джорджа Расселла.

По ходу гонки Норріс випередив Расселла, але це вже  не має значення, адже дискваліфікація впритул наближає Ферстаппена до Оскара Піастрі та на відстань 24 очок від лідера чемпіонату.

Піастрі ж в боротьбі позаду став жертвою агресії Ліама Лоусона, який заблокував гуму та в'їхав у Оскара. Австралійцю довелося уникати контакту, через що він і втратив кілька позицій, а згодом і всі очки зароблені у Вегасі через ту саму зношену планку на дні боліда.

Але всі ці помилки залишаються далеко позаду від того, що зробив Габріель Бортолето в групі аутсайдерів. Бразилець зовсім не розрахував точку гальмування і в'їхав у Ленса Стролла, що викликало завал та схід Стролла та Бортолето.

Черговий топовий перформанс від Антонеллі

Кімі після найкращого результату в кар'єрі у Бразилії сподівався (і ми сподівались) поборотися і за першу перемогу, але дощ завадив цим планам. Італієць кваліфікувався лише 17-м і міг би застрягти, як той самий Гамільтон, за DRS-потягом, остаточно зруйнувавши собі Гран-прі.

Але Антонеллі ризикнув на старті, обравши найм'якшу гуму софт, а коли зрозумів, що вона не працює (уже на другому колі) заїхав на піт-стоп і взяв уже найжорсткіший комплект – хард. Попереду в 19-річного таланта було 48 кіл і майже 300 кілометрів дистанції.

І Андреа ідеально реалізував свою гуму, яка була готова проїхати всю дистанцію та розкривалась навіть після 40 кіл виснажливої гонки.

Стюарди на старті помітили в італійця фальстарт та видали штраф у 5 секунд, ще одна проблема, з якою мав миритися Кімі і він ідеально з нею впорався.

Останні 10 кіл італієць відбивався від Оскара Піастрі та Шарля Леклера, які сіли йому на хвіст і протягом 5 кіл намагалися реалізувати свій DRS, однак Антонеллі впорався та ще й як! На останніх кілометрах дистанції Андреа знайшов потрібні дві десяті секунди, щоб випередити Леклера у фінальному протоколі.

А зважаючи на дискваліфікацію Макларен це вилилось у другий поспіль подіум для італійського таланта.

Гамільтон пробив чергове дно

І це не наші слова, сам сер Льюїс після 20 місця у кваліфікації заявив, що "Гірше бути не може" і загалом гірше дійсно не було, але Лас-Вегас може бути ледь не останнім шансом для 7-разового чемпіона, щоб урешті посісти подіум у складі Феррарі у 2025-му.

Гамільтон пішов у Феррарі за величчю, восьмим титулом, а наприкінці сезону може пропустити 19-річного Антонеллі, який його замінив, у загальному заліку, маючи шалену перевагу над дебютантом Формули-1, який невдало провів середину сезону.

Звичайно, британець прорвався з 19 місця (Юкі Цунода мав заміну силової установки та старт з піт-лейн) відразу у першу десятку, а завдяки його колишній команді заробив чотири пункти до скарбнички, але чи чого прагнув Гамільтон, переходячи у Феррарі?

https://www.instagram.com/p/DRXRaxqiIZM/?hl=uk

Феррарі етапу

Ми могли б тут знову поговорити про Макларен, але для них був окремий блок, а Скудерія, як би не старалась, але змогла відзначитися своїми ляпами. Спочатку в другій практиці у Шарля Леклера відмовила коробка передач, що, на щастя для монегаска, не вплинуло на його гонку.

Потім кваліфікація, де монегаск був у кроці від провалу, але йому все ж вдалося самостійно запустити мотор, що заглох посеред траси. Ну й "спіч" Льюїса Гамільтона про який ми писали вище.

А під час вже гонки той же Леклер намагався прорватися та казав своєму інженеру, що мчить, як звір, однак вище шостого місця фінішувати монегаску це не допомогло.

Лас-Вегас намагається бути американським Монако

Коли мова йде про найепатажніший та найзірковіший етап Формули-1, то всі відразу думають про Монако – це обумовлено історично, Монте-Карло завжди приваблював найбільших зірок світу до "королеви автоспорту".

Але з приходом Лас-Вегасу у Формулу-1 це почало змінюватися. Не впевнений, що ми зможемо перелічити усіх зірок, які були присутні під час Гран-прі. Чого тільки вартує поява Jay-Z, Beyonce, та Travis Scott.

А після завершення гонки ми ще й побачили масштабне шоу фонтанів від Мікі Мауса та легендарного Террі Крюса, який віз учасників подіуму на легомобілі.

Формула 1
Підтвердження віку21+

На сайті онлайн-медіа "Чемпіон" може розміщуватись реклама азартних ігор. Продовжуючи користуватись сайтом, ви підтверджуєте, що вам виповнилось 21 рік