Українська правда

ФІА пояснила, як вона збирається запобігти домінуванню в стилі Мерседес 2010-х років

Олексій Погорелов — 15 серпня 2025, 21:00
ФІА пояснила, як вона збирається запобігти домінуванню в стилі Мерседес 2010-х років
Тото Вольфф
Мерседес

Директор ФІА з одномісних гонок Ніколас Томбазіс розповів, за рахунок чого Федерація сподівається не отримати повторення ситуації з домінуванням однієї команди у Формулі-1.

Слова 57-річного грека наводить RacingNews365.

У наступному сезоні "королева автоспорту" перейде на новий технічний регламент. Західні ЗМІ пишуть, що найкраще до цього підготувався Мерседес – саме німецьки двигуни вважають найкращими.

За словами Томбазіса, ФІА підготувалася до такого сценарію, а тому фанатам не варто хвилюватися, що "срібні стріли" повернуть Ф-1 до часів свого домінування 2010-х років.

"Я не думаю, що ми колись знову побачимо такого домінуючого виробника двигунів, як у 2014 році. Тоді силовий агрегат став набагато складнішим, ніж його попередник.

Цього разу ми робимо навпаки. Ми спрощуємо технологію. Спочатку ми хотіли піти ще далі, але не змогли цього зробити. Нові силові агрегати простіші. У них більше немає MGU-H, а в деяких областях діють суворіші обмеження.

З іншого боку, серед виробників є новачки, і, звичайно, завжди існує ризик того, що один із них не досягне успіху з першої спроби, незважаючи на бюджетні обмеження та обмежений час випробувального стенду", – сказав Томбазіс.

Також у регламенті є положення, які дозволяють виробникам, що мають труднощі, наздогнати конкурентів. Це має запобігти проблему того, що один виробник буде приречений на провал протягом усього терміну дії регламента.

"Ми запровадили для цього програму, яку називаємо "Додаткові можливості розвитку для усунення прогалин у продуктивності".

Це було закладено в правилах з самого початку. В останні місяці ми вдосконалили те, як ми хочемо цим керувати. По суті, ми вимірюватимемо середні показники кожного виробника кожні шість гонок.

Для тих, хто відстає нижче певного рівня, буде опція оновлення залежно від того, наскільки сильно відстають. Це може бути представлено трьома різними рівнями: більше грошей на розробку, більше годин на динамометричному стенді, більше часу на гомологацію специфікацій. Отже, ті, хто відстає, мають шанс надолужити згаяне".

Раніше НІколас Томбазіс розповів, наскільки повільнішими стануть боліди Формули-1 у 2026 році.

Нагадаємо, що Каділлак, який доєднається до "королівських гонок" у наступному сезоні, домовився про контракт з колишнім пілотом Ред Булл.

автоспорт ФІА Формула 1
Підтвердження віку21+

На сайті онлайн-медіа "Чемпіон" може розміщуватись реклама азартних ігор. Продовжуючи користуватись сайтом, ви підтверджуєте, що вам виповнилось 21 рік