Ферстаппен не пробачив стратегічну помилку Макларен, Сайнс знову заїхав на подіум. Підсумки Гран-прі Катару

30 листопада міг стати днем коронації Ландо Норріса в статусі чемпіона світу, однак став другим поспіль тижнем, коли помилки Макларен дали шанс Максу Ферстаппену зачепитися за п'ятий поспіль титул.
Про це, а також подіум Карлоса Сайнса, катастрофу Феррарі та унікальний формат Гран-прі Катару поговоримо в підсумках 23 з 24 етапу Формули-1 сезону-2025.
Другий етап поспіль Макларен заважають своїм пілотам здобути титул
Ми не будемо згадувати про всі командні накази та рішення команди, які призвели до того, що битва за титул перенеслась в Абу-Дабі, але дві останні помилки "папаї" можуть коштувати чемпіонського титулу, як Ландо Норрісу, так і Оскару Піастрі.
Надмірне зношення планки це звичайно провал, але не дивує після Феррарі в Китаї, тому колектив з Вокінга вирішив виділитись вже у Катарі.
Після аварії Ніко Хюлькенберга та П'єра Гаслі саме пілоти "папаї" вирішили залишитись на трасі, що в контексті жорстких стратегічних обмежень у Катарі (два піт-стопи обов'язкові через дозвіл проїхати максимум 25 кіл на одній гумі) було критичним.

Зупинка під машиною безпеки економить купу часу, якого і не вистачило Оскару Піастрі, щоб виграти заїзд, а Норріс фінішував попереду Андреа Кімі Антонеллі на четвертій сходинці лише через те, що в італійця таки померла гума на фінальних колах.
І ця фатальна помилка може забутися вже через тиждень, якщо Ландо Норріс все ж стане чемпіоном, в іншому випадку це будуть згадувати командному містку Макларен завжди.

За один етап до фіналу за чемпіонство все ж боротиметься три гонщика. Ландо Норріс залишається лідером, Макс Ферстаппен після Катару відстає всього на 12 очок, Оскар Піастрі – на 16.
Уперше з 2021-го Абу-Дабі нарешті отримає те, за що платить неймовірні гроші як організатор – боротьбу за титул чемпіона Формули-1.
Макс знову на коні
Перед етапом у Лас-Вегасі мало хто вірив, що Ландо Норріс віддасть перемогу в особистому заліку, особливо Максу Ферстаппену, який відставав майже на 50 очок. Але нідерландець спочатку скористався помилкою британця у Вегасі, упевнено вигравши гонку, а потім дискваліфікація дозволила чемпіону наблизитися до лідера на відстань 24 залікових балів.
І ось тепер помилки Норріса, Макларен та невдача Піастрі знову виводить Макса в статус реального претендента на титул.

Для здобуття п'ятого поспіль чемпіонства Ферстаппену необхідно виграти гонку та сподіватись, що Ландо не заїде на подіум. Оскару Піастрі треба відіграти 16 очок у Норріса та 4 у Ферстаппена – наразі в усіх претендентів на титул по 7 перемог, а отже в разі рівності очок чемпіоном стане саме той, хто виграє заїзд в Абу-Дабі.
Smooth Operator за роботою
Якби перед початком сезону хтось сказав би, що в Льюїса Гамільтона в Феррарі за 23 етапи буде 0 подіумів, а в Карлоса Сайнса у Вільямс відразу 2, чи повірили б ви? Ось і нам в таке повірити важко, але це факт.

Іспанець провів чудову кваліфікацію, скористався помилкою Джорджа Расселла на першому колі, а потім і затяжним піт-стопом Андреа Кімі Антонеллі і ось Сайнс уже четвертий.
Карлос безпомилково проїхав увесь заїзд і заслужив другий подіум у складі Вільямс. Норріс звичайно був близьким наприкінці, але саме проблеми Ландо з темпом і стали причиною того, що британець опинився позаду і довгий час не міг обійти Антонеллі.
У підсумку Карлос Сайнс, який мав чимало труднощів на початку сезону, провів черговий феєричний етап та гарантував команді з Гров п'яте місце в Кубку конструкторів уперше з 2017 року.
Феррарі етапу
Скудерія знову постаралась зі знаком мінус цього тижня. Важко назвати етап, який італійський колектив провів гірше за цей, навіть дискваліфікація в Китаї не виглядала так депресивно, як Гран-прі Катару.
За підрахунками оптимальна швидкість Феррарі у кваліфікації була другою на цих вихідних... з кінця. Лише Гаас був повільнішим і цим усе сказано.
Шарль Леклер боровся з болідом і навіть зумів протягти його у третій сегмент кваліфікації, завдяки перевазі в 0,010 секунди над Заубером Ніко Хюлькенберга, у гонці Леклеру не вдалось нікого пройти, ба більше, він таки втратив позицію в боротьбі з Халком, але подальша аварія і схід Ніко та П'єра Гаслі дозволили Феррарі заробити цілих 4 очки цього тижня.
Скудерія, яка минулого року була в 14 очках від перемоги в Кубку Конструкторів, майже втратила шанси посісти бодай 3 місце в командному заліку цього сезону.
Катару необхідні зміни
Завершити хочеться на головних підсумках Гран-прі Катару – організатором необхідно щось змінювати, щоб зацікавити глядачів.
У соцмережах деякі навіть називають цей етап гіршим за Монако і їх можна зрозуміти. Кількість обгонів на цих Гран-прі майже однакова, а ось жодного історичної цінності цей заїзд не несе.
Окрім того, лише етап у Катарі приніс виробнику гуми Формули-1 Pirelli настільки серйозні проблеми, що довелося обмежувати використання шин на 25 кіл. І навіть це не допомогло!
Наприкінці заїзду гума померла в Ісака Аджара, який відкотився в кінець пелотону, та Кімі Антонеллі, який втратив свою 4 сходинку через це. Можливо ви скажете, що новачки погано розрахували зношення своїх комплектів? А це не Антонеллі тиждень тому проїхав на своєму харді майже 300 км дистанції у Вегасі, заїхавши на подіум з 17 місця?
Враховуючи масові скарги пілотів з різних команд зрозуміло одне, весь інтерес цьогорічної гокни тримався на боротьбі за титул, який загострився через аварію на початку. Без цього Гран-прі Катару претендував би на звання найгіршої гонки сезону.
Дуже сподіваємось, що організатори проведуть необхідні зміни вже до наступного сезону, адже нам доведеться "насолоджуватися" цим заїздом, як мінімум до 2032 року.
