Олексій Голубєв: Під час гонки іноді потрібно ризикувати
24-річний українець Олексій Голубєв в авіамодельному спорті має такий же статус, як Еліна Світоліна у світовому тенісі. Олексій разом зі своїм батьком, Олексієм Голубєвим-старшим більше 5 років домінує в клас F3D (Pylon racing) в Україні і успішно конкурує з лідерами світового авіамоделізму на престижних міжнародних стартах. Вони перші за всю історію України, хто зайняв призові місця на міжнародному чемпіонаті світу у своєму класі моделей. Ми розпитали українця про його спортивну мрію, популярність авіамодельного спорту у світі та класи, на які поділяється авіамоделізм.
- Пане Олексію, чемпіонат світу в цьому році повинен був пройти в США, але його було скасовано у зв’язку з пандемією. Були сильно розчаровані, адже ще рік тому стверджували, що ставити ціль перемогти в цьому?
- Звісно, шкода що турнір було перенесено на невизначений термін. Виграти чемпіонат світу - це моя спортивна мрія. Але ми всі розуміємо ситуацію, яка склалася у нас в контексті пандемії. Тим більше в спорті ще з минулого року були перенесені тисячі стартів, включаючи Олімпіаду в Токіо, футбольне Євро-2020. Коли від тебе обставин не залежать, потрібно їх приймати філософські. Ми з батьком під час вимушеної паузи продовжували займатися підготовкою, працювали над тим, щоб посилити наші сильні сторони.
- Ви виступаєте в класі F3D (Pylon racing). Чого вибрали саме його?
- Тому що, на мою думку, він один з самих цікавих в авіамодельному спорті. Уявіть собі, під час польоту модель розганяє швидкість до 350 кілометрів. За це наш класс також називають “Королівською гонкою” по аналогії з Формулою-1. І дійсно, по швидкості можна порівняти болід F1 з нашим F3D. Повірте, це дуже захоплююча дисципліна. Під час гонки адреналін у мене просто зашкалює. Я дійсно кайфую від цього!
- Але у будь-якого спортсмена в кар’єрі є не тільки гучні перемоги, але й прикри фіаско. Який негативний досвід дав вам найбільшу пищу для роздумів?
- На чемпіонаті світу у Нідерландах в 2013 році я розбив три моделі. Зіштовхнувся з американцем. Згідно з правилами, максимальна кількість заявлених моделей на турнір - три. Тоді навіть пригадав строки віршу російського поета Бориса Пастернака “Але поразку від перемоги ти сам не повинен відрізняти (російською: Но пораженье от победы, ты сам не должен отличать)”. У кожній справі є купа деталей. В той раз все склалося проти мене. У нас є своя специфіка польоту на низькій висоті. Тут завжди є ризики. Але ще з юнацьких років я запам’ятав настанову мого батька: "Якщо пілот боїться землі, він ніколи не стане хорошим пілотом". Мені цілком зрозуміло прислів’я “Хто не ризикує, той не п’є шампанського”. Іноді потрібно ризикувати.
- Наостанок давайте дізнаємося трохи більше довідкової інформації про авіамоделізм. В якій країні найбільш розвинена інфраструктура для вашого виду спорту?
- Безумовно, це США. Тут у майже кожному місті є по декілька аеродромів для всіх видів моделей. Є станції для зарядки обладнання. По всім класам. І літаки, і гвинтокрили, і автомобілі, і водні суден. Саме в США проходить найбільше змагань з авіамодельного спорту, в яких беруть участь дуже багато екіпажів.
Михайло Грицак, Чемпіон