Львів бездарно втратив шанс збудувати архітектурний шедевр до "Євро-2012", - думка архітектора
Львів мав шанс до "Євро-2012" створити щось нове, з чим би його ідентифікували у світі, однак проекти тих об’єктів, які мають з’явитися до фіналу Європейського чемпіонату із футболу (а це стадіон, аеропорт, вокзал) або посереднього рівня, або взагалі не існують, – вважає директор інституту архітектури Національного університету "Львівська політехніка" Богдан Черкес.
Цю думку архітектор оприлюднив у своїй промові на пленарному засіданні "Туризм, історико-культурна спадщина, маркетинг регіонів", що відбувся під час VIII Львівського міжнародного економічного форуму "Європейське партнерство – відкриті можливості".
Відповідаючи на питання часу "Якими повинні бути стратегії та інвестиції регіонів та міст, щоб забезпечити конкурентноздатність в індустрії туризму?", Богдан Черкес зазначив: інвестиції мають створювати щось нове, що ідентифікувалося б із образом міста. На думку архітектора-філософа, ідентичність у мистецтві архітектури може стояти на службі маркетингу туризму, коли вона існує із відчутним креном у сучасні форми і продукує нову ікону сучасного міста. "Не конче експлуатувати його історичний образ реставраційними методами утвердження ідентичності. Можна застосовувати й модерні. Ми бачимо, як тепер Пекін приваблює туристів не тільки закритим містом, а й сучасним стадіоном. Цей агресивний маркетинг досягає своїх результатів. Для Львова слід більш агресивніше пропагувати свою спадщину і створювати щось нове. А такий шанс, як із "Євро-2012" випадає не часто і не кожному місту. Нове, запроектоване внаслідок міжнародного конкурсу сміливими архітекторами, може активно просувати місто на ринок сучасної індустрії туризму. Більш детально методику активізації регіону на основі врахування категорії ідентичності детально описана в моїй останній книжці "Національні ідентичності в архітектурі міста", – сказав Богдан Черкес, з приємністю передавши організаторам форуму своє видання.