Себастьян Феттель - триразовий чемпіон світу!
Гран Прі Бразилії-2012 запам'ятається шанувальникам "Формули-1" надовго. Останній, двадцятий, етап року став прощальним для Міхаеля Шумахера. "Червоний барон" остаточно залишив "Королівські перегони". І завершив це красиво - зумів потрапити в очки. На подіум на боліді "Мерседес" розраховувати йому було дуже важко.
Окрім того, цілком ймовірно, що це була остання гонка і для "самурая" Камуї Кобаясі. Японець все ще не може знайти спонсора, тому, швидше за все, втратить місце у "Формулі-1" у наступному сезоні. Ну, і звичайно, саме у Бразилії ми повинні були отримати ім'я нового наймолодшого триразового чемпіона світу. У цій боротьбі зійшлися 31-річний Фернандо Алонсо та 25-річний Себастьян Феттель.
Пригадувати минулі етапи не будемо. Зосередимося винятково на Гран Прі Бразилії.
Старт гонки спокійно виграли Льюіс Хемілтон і Дженсон Баттон, які очолювали стартову решітку. Водночас, Феттель повністю провалюється на початку. Себа випереджає Алонсо. Іспанець згодом пройде і Марка Веббера. У цей час Феліпе Масса робить усе, аби стримати суперників Алонсо позаду, таким чином надавши йому розігнатися та збільшити відрив.
Далі - більше! Феттеля в одному з поворотів розвернуло у боротьбі з Бруно Сенною. Болід німця отримав ушкодження. Команда вирішила не закликати німця на піт-стоп, а поглянути, як поводитиме себе машина. Проте і надалі гонщик їхав у хорошому темпі.
Тим часом, Алонсо помилився в одному з поворотів, пропустивши Ніко Хюлькенберга. Масса і надалі робить усе, що може, стримуючи переслідувачів. Згодом розвертає і Веббера, якому на хвіст сідає Феттель (Себ на той момент уже відіграв чимало позицій, увійшовши в очки). Марк, звичайно, пропускає свого партнера, хоча і казав, що буде їхати свою гонку і не звертати увагу на боротьбу чемпіонів.
У цей момент у гонку вирішив втрутитися дощ. Гонщики по черзі прямують на піт-лейн, змінити гуму. Не роблять цього Хюлькенберг і Баттон. І ризик виправдовується. Дощ виявився нетривалим, тому ці пілоти спокійно почувають себе у лідерах. До того ж Ніко проходить Дженсона, і ми отримуємо фантастичну картину: Ніко Хюлькенберг на "Форс-Індії" - лідер Гран Прі Бразилії!
На 24-ому колі на трасі з'являється машина безпеки, адже дуже багато уламків на асфальті було після різних зіткнень. При цьому останньою каплею для організаторів став прокол Росберга. Тепер хороші шанси отримують гонщики, які відстали.
Відразу після того, як пейс-кар дав рестарт гонці, Хемілтон обійшов Баттона, Кобаясі - Феттеля. Пішов Камуї на Алонсо, але Фернандо у контратаці повернув собі позицію. Через коло Себа пройшов і Масса. Феттель вирішив не зв'язуватися та пропустив Феліпе майже без боротьби, тільки б той не вибив його випадково, адже помилка б дуже дорого коштувала.
За 29 кіл до фінішу у Феттеля зламалося радіо. Що йому казали, він чув, але його слів у відповідь не було. Німець вирішує ризикнути та змінює гуму для більш сухої траси і провалюється, адже дощ починає накрапати ще більше. Натомість Алонсо перечекав і змінив гуму на проміжну дощову. А Феттель змушений знову заїжджати на піт-стоп, аби змінити все назад. Через радіо Себ не може про своє рішення сказати команді, тому втрачає час на піт-стопі.
Тут можна ненадовго відійти від теми. Це Райкконен насмішив. Вилетівши з траси, замість того, щоби повернутися, вирішив, що можна зрізати трасу, і заблукав...
Опісля Хюлькенберг у першому повроті на гальмуванні просто вибиває з гонки Хемілтона. Ніко отримує ще і пенальті за своє керування. А для Хемілтона остання гонка за "Макларен" закінчується плачевно. Льюіс реально міг розраховувати на перемогу. Після цього показують бокси команди, де британцю аплодують і прощаються з ним.
Таким чином, Баттон стає першим, Масса - другим, Алонсо - третім. Звичайно, "Феррарі" дає команду Феліпе пропустити Фернандо. Масса пропускає, але другого місця не вистачає іспанцю, щоб здобути чемпіонський титул. Феттель тримається шостим.
За три кола до фінішу ді Реста розбиває свій болід, і пелетон фінішує фактично за машиною безпеки, яка на початку прямої старт-фініш повертає у бокси, аби дати можливість пілотам завершити гонку по-справжньому. При цьому обгони заборонені.
Дженсон Баттон виграє гонку, а Себастьян Феттель - чемпіонат! Пілот "Ред Булл" на три очки випереджає у підсумковій таблиці Фернандо Алонсо. Однак, хто про це згадає через кілька років?.. Іспанець був розчарованим, але тримав себе у руках. Натомість Феттель бігав у боксах, фотографувався та радів своїй третій поспіль перемозі у "Формулі-1"!
Результати Гран Прі Бразилії
Пілот | Команда | Результат | Очки | |
1 | Дженсон Баттон | Макларен | 1:45:22.656 | 25 |
2 | Фернандо Алонсо | Феррарі | +2.754 | 18 |
3 | Феліпе Масса | Феррарі | +3.615 | 15 |
4 | Марк Веббер | Ред Булл | +4.936 | 12 |
5 | Ніко Хюлькенберг | Форс-Індія | +5.708 | 10 |
6 | Себастьян Феттель | Ред Булл | +9.453 | 8 |
7 | Міхаель Шумахер | Мерседес | +11.900 | 6 |
8 | Жан-Ерік Вернь | Торо Россо | +28.600 | 4 |
9 | Камуї Кобаясі | Заубер | +31.200 | 2 |
10 | Кімі Райкконен | Лотус | +1 коло | 1 |
11 | Віталій Пєтров | Катерхем | +1 коло | |
12 | Шарль Пік | Маруся | +1 коло | |
13 | Даніель Ріккіардо | Торо Россо | +1 коло | |
14 | Хейккі Ковалайнен | Катерхем | +1 коло | |
15 | Ніко Росберг | Мерседес | +1 коло | |
16 | Тімо Глок | Маруся | +2 кола | |
17 | Педро де ла Роса | Хіспанія | +2 кола | |
18 | Нараїн Картікеян | Хіспанія | +2 кола | |
19 | Пол ді Реста | Форс-Індія | +3 кола | |
Зійшли: | ||||
20 | Льюіс Хемілтон | Макларен | DNF (55 коло) | |
21 | Ромен Грожан | Лотус | DNF (6 коло) | |
22 | Пастор Мальдонадо | Вільямс | DNF (1 коло) | |
23 | Бруно Сенна | Вільямс | DNF (1 коло) | |
24 | Серхіо Перес | Заубер | DNF (1 коло) |
Особистий залік пілотів:
№ | Пілот | Команда | Очки | |
1 | Себастьян Феттель | Ред Булл | 281 | |
2 | Фернандо Алонсо | Феррарі | 278 | |
3 | Кімі Райкконен | Лотус | 207 | |
4 | Льюіс Хемілтон | Макларен | 190 | |
5 | Дженсон Баттон | Макларен | 188 | |
6 | Марк Веббер | Ред Булл | 179 | |
7 | Феліпе Масса | Феррарі | 122 | |
8 | Ромен Грожан | Лотус | 96 | |
9 | Ніко Росберг | Мерседес | 93 | |
10 | Серхіо Перес | Заубер | 66 | |
11 | Ніко Хюлькенберг | Форс-Індія | 63 | |
12 | Камуї Кобаясі | Заубер | 60 | |
13 | Міхаель Шумахер | Мерседес | 49 | |
14 | Пол ді Реста | Форс-Індія | 46 | |
15 | Пастор Мальдонадо | Вільямс | 45 | |
16 | Бруно Сенна | Вільямс | 31 | |
17 | Жан-Ерік Вернь | Торо Россо | 16 | |
18 | Даніель Ріккіардо | Торо Россо | 10 | |
19 | Віталій Пєтров | Катерхем | ||
20 | Тімо Глок | Маруся | ||
21 | Шарль Пік | Маруся | ||
22 | Хейккі Ковалайнен | Катерхем | ||
23 | Жером Д'Амброзіо | Лотус | ||
24 | Нараїн Картікеян | Хіспанія | ||
25 | Педро де ла Роса | Хіспанія |
Кубок конструкторів:
№ | Команда | Очки | |
1 | Ред Булл | 460 | |
2 | Феррарі | 400 | |
3 | Макларен | 378 | |
4 | Лотус | 303 | |
5 | Мерседес | 142 | |
6 | Заубер | 126 | |
7 | Форс Індія | 109 | |
8 | Вільямс | 76 | |
9 | Торо Россо | 26 | |
10 | Катерхем | 0 | |
11 | Маруся | 0 | |
12 | Хіспанія | 0 |