Себастьян Феттель - чемпіон світу!
Настільки цікавого завершення чемпіонату у Формулі-1 не було з 2007 року. Але і тоді за титул боролися три пілоти, а тут відразу четверо мали теоретичні шанси на перемогу. А сам результат перевершив усі очікування.
Три роки тому все було у руках Льюіса Хемілтона. Він розпочинав гонку у Бразилії, що завершувала сезон, з другого місця, чого йому було достатньо для чемпіонства. Але вже на старті Масса заблокував британця, дозволивши Райкконену вийти на друге місце. Хемілтон почав атакувати Алонсо, який також його обійшов, але вилетів з траси. Льюіс після того відіграв кілька позицій, але потім у нього зламався бортовий комп'ютер... Так він втратив усе, а перемогу та титул тоді здобув Кімі.
Цієї неділі все було у руках Фернандо Алонсо. Саме іспанець мав перевагу над іншими пілотами. Кваліфікацію він завершив на третьому місці, яке цілком його задовільняло. А головний конкурент Алонсо Марк Веббер провалив суботу та починав гонку п'ятим.
Як виявилося по ходу гонки, найголовнішим конкурентом Алонсо був Себастьян Феттель. Німець вдало розпочав, а от іспанець відразу програв місце Дженсону Баттону. Але і четверта позиція була на користь Алонсо, адже Веббер усе ще залишався позаду. Щоправда, тепер Фернандо не можна було втрачати дану позицію, бо тоді б чемпіоном ставав Феттель.
Найвизначальніша подія гонки сталася на самому старті, коли розвернуло Міхаеля Шумахера, і у нього врізався Вітантоніо Ліуцці. З'явився автомобіль безпеки, а Росберг і Пєтров скористалися цим і змінили гуму. Як відомо, цього сезону більш швидкі піт-стопи корисніші. Так сталося і цього разу. Ніко та Віталій, після зупинок Веббера й Алонсо, опинилися вище двох фаворитів на титул.
У австралійсько-іспанської "двійки" було більше тридцяти кіл, щоб пройти суперників. Але вони не змогли цього зробити! Росіянин Пєтров протримав Алонсо та Веббера позаду себе до фінішу. Вище Марка та Фернандо завершив гонку і Кубіца, пізній піт-стоп якого виявився кращим виходом із ситуації. Роберт ризикнув і у підсумку у трафік не потрапив.
Алонсо варто було продовжувати гонку, незважаючи на піт Веббера. Таким чином, іспанець би не потрапив у трафік і зробив би комфортну відстань перед своєю зупинкою. Тут помилилися у команді іспанця, що позбавило його титулу. Тож, можемо привітати нового чемпіона світу - Себастьяна Феттеля! Для німця це перший титул у кар'єрі. Також він відібрав у Хемілтона звання наймолодшого чемпіона.
Підсумовуючи сезон, перш за все варто зазначити, що очевидним фаворитом був "Ред Булл". Феттель або Веббер зобов'язані булм вигравати чемпіонат десь за три-чотири етапи до завершення. Але не вистачало їм зовсім трішки. То двигун підвів Феттеля, то аварія зі своїм же напарником на Гран Прі Туреччини. Та все ж німець зумів перемогти все це. Феттель, до речі, за весь сезон не очолював особистий залік пілотів! До фінішу останнього етапу.
Розчарували у сезоні-2010 Дженсон Баттон, Міхаель Шумахер і Феліпе Масса. Британець підтвердив, що він не дотягує до топ-гонщиків, а минулорічний титул справді був сенсаційним. До тріумфу у "Брауні" Дженсон показав свій найкращий результат у 2004 році, коли став третім за "БАР-Хонда".
У 2009-ому Баттону допомогли ті подвійні дифузори, які придумав Рос Браун. А поки підхопили це інші стайні, то у "Брауна" була досить пристойна перевага. Нагадаємо, що тоді після шести перемог у семи стартових гонках, Дженсон так і не зумів виграти на будь-якому іншому Гран Прі.
У звітному сезоні, будучи на рівних умовах у "Макларені" з Льюісом Хемілтоном, Баттон програв боротьбу напарнику по команді. І за очками, і за перемогами на етапах (у Льюіса - три, у Дженсона - дві). Припинив боротьбу Баттон за чемпіонський титул, щоправда, за одне Гран Прі до завершення, але провина у тому його суперників, про що вже згадувалося.
Що стосується Міхеля Шумахера, то для легендарного німця цей сезон став найпровальнішим у кар'єрі. До цього його найнижчим місцем за підсумками сезону була п'ята сходинка у 1999 році. І, звичайно, пригадується дискваліфікація Шумі у сезоні-1997. Тоді, нагадаємо, він був дискваліфікований за небезпечну їзду на Гран Прі Європи, де спровокував зіткнення з Вільневом. Очки Міхаеля дозволили б йому посісти друге місце за результатами того року.
Нинішнього року Шумахер не зміг жодного разу фінішувати на подіумі. А найкраще семиразовий чемпіон показав себе в Іспанії, Туреччині та Кореї, коли він фінішував четвертим. "Мерседес" на чолі з Росом Брауном, який минулого сезону "побудував" найкращий болід для Баттона, не здивував. Але ж "Мерседес" не був у Формулі-1 54 роки. Хочеться думати, що наступного сезону німці складуть конкуренцію фаворитам.
Щодо Масси, то Феліпе за амбіціями не витягнув навіть і на другого пілота "Феррарі". Єдиним Гран Прі, де бразилець справді показав себе, стала гонка у Німеччині. Але тоді Феліпе натякнули, щоб він пропустив Алонсо, вказавши цим на його місце у команді. Та, окрім цього, шосте місце для Масса у підсумковому заліку - невдача.
Порадував у цьому сезоні Кубіца на "Рено". Роберт досить сильно провів сезон, не фінішувавши лише тричі. Із 16 фінішів поляк тільки одного разу не потрапив в очки. Також варто відзначити десяте місце в особистому заліку і Адріана Сутіля з "Форс Індії".
На цьому все! До зустрічі у новому сезоні! Сподіваємося, він буде ще цікавішим.
Результати Гран Прі Абу-Дабі
Пілот | Команда | Результат | Очки | |
1 | Себастьян Феттель | Ред Булл | 1:39:36.8 | 25 |
2 | Льюіс Хемілтон | Макларен | +10.1 | 18 |
3 | Дженсон Баттон | Макларен | +11.0 | 15 |
4 | Ніко Росберг | Мерседес | +30.7 | 12 |
5 | Роберт Кубіца | Рено | +39.0 | 10 |
6 | Віталій Пєтров | Рено | +43.5 | 8 |
7 | Фернандо Алонсо | Феррарі | +43.7 | 6 |
8 | Марк Веббер | Ред Булл | +44.2 | 4 |
9 | Хайме Альгерсуарі | Торо Россо | +50.2 | 2 |
10 | Феліпе Масса | Феррарі | +50.8 | 1 |
11 | Нік Хайдфельд | Заубер | +51.5 | |
12 | Рубенс Баррікелло | Вільямс | +57.6 | |
13 | Адріан Сутіль | Форс Індія | +58.3 | |
14 | Камуі Кобаясі | Заубер | +59.5 | |
15 | Себастьян Буемі | Торо Россо | +1:03.1 | |
16 | Ніко Хюлькенберг | Вільямс | +1:04.7 | |
17 | Хейккі Ковалайнен | Лотус | +1 коло | |
18 | Лукас Ді Грассі | Вірджін | +2 кола | |
19 | Бруно Сенна | Хіспанія | +2 кола | |
20 | Крістіан Клін | Хіспанія | +2 кола | |
21 | Ярно Труллі | Лотус | +4 кола | |
Зійшли: | ||||
22 | Тімо Глок | Вірджін | DNF (45 коло) | |
23 | Міхаель Шумахер | Мерседес | DNF (1 коло) | |
24 | Вітантоніо Ліуцці | Форс Індія | DNF (1 коло) |
Підсумковий особистий залік пілотів
№ | Пілот | Команда | Очки | |
+2 | 1 | Себастьян Феттель | Ред Булл | 256 |
-1 | 2 | Фернандо Алонсо | Феррарі | 252 |
-1 | 3 | Марк Веббер | Ред Булл | 242 |
4 | Льюіс Хемілтон | Макларен | 240 | |
5 | Дженсон Баттон | Макларен | 214 | |
6 | Феліпе Масса | Феррарі | 145 | |
7 | Ніко Росберг | Мерседес | 142 | |
8 | Роберт Кубіца | Рено | 136 | |
9 | Міхаель Шумахер | Мерседес | 72 | |
10 | Адріан Сутіль | Форс Індія | 47 | |
11 | Рубенс Баррікелло | Вільямс | 47 | |
12 | Камуі Кобаясі | Заубер | 32 | |
+2 | 13 | Віталій Пєтров | Рено | 27 |
-1 | 14 | Ніко Хюлькенберг | Вільямс | 22 |
-1 | 15 | Вітантоніо Ліуцці | Форс Індія | 21 |
16 | Себастьян Буемі | Торо Россо | 8 | |
17 | Педро де ла Роса | Заубер | 6 | |
18 | Нік Хайдфельд | Заубер | 6 | |
19 | Хайме Альгерсуарі | Торо Россо | 5 | |
20 | Хейккі Ковалайнен | Лотус | ||
20 | Карун Чандхок | Хіспанія | ||
20 | Лукас Ді Грассі | Вірджін | ||
20 | Ярно Труллі | Лотус | ||
20 | Бруно Сенна | Хіспанія | ||
20 | Тімо Глок | Вірджін | ||
20 | Сакон Ямамото | Хіспанія | ||
20 | Крістіан Клін | Хіспанія |
Кубок конструкторів
№ | Команда | Очки | |
1 | Ред Булл | 498 | |
2 | Макларен | 454 | |
3 | Феррарі | 396 | |
4 | Мерседес | 214 | |
5 | Рено | 163 | |
6 | Вільямс | 69 | |
7 | Форс Індія | 68 | |
8 | Заубер | 44 | |
9 | Торо Россо | 13 | |
10 | Лотус | 0 | |
10 | Хіспанія | 0 | |
10 | Вірджін | 0 |