Росберг фінішує другим на Гран Прі Абу-Дабі та стає чемпіоном світу!
У 2016 році доля чемпіонського титулу в автоперегонах Формула-1 вирішувалася в останній гонці. Що ще може бути цікавіше для прихильників цього виду спорту? Отож, неділя, 27 листопада, Гран Прі Абу-Дабі. І хто ж стане чемпіоном - Росберг чи Хемілтон?
Перед стартом гонки доцільно розглянути шанси цих двох пілотів Mercedes на перемогу у чемпіонаті. Перед фінальним етапом Ніко в особистому заліку мав перевагу над Льюісом у 12 очок. Загалом, усе дуже просто. Якщо німець підніметься на подіум в Абу-Дабі, то стане чемпіоном.
Якщо ж Хемілтон стане першим, а Росберг фінішує четвертим і нижче, то у Льюїса буде перевага при рівності очок, адже він виграє більше етапів цього сезону. Хемілтону вистачить і другого місця, але Ніко має фінішувати сьомим і нижче. Третього місця британцю вистачить тільки тоді, якщо Росберг закінчить гонку дев'ятим і нижче.
Якщо гонку не зможе завершити Хемілтон, то це автоматично означатиме титул для Росберга. Якщо ж не фінішує в очках Ніко, то Льюісу вистачить будь-якого місця на подіумі. Четверта та нижчі позиції будуть на користь знову ж таки німця.
Хемілтон впевнено провів увесь вік-енд перед гонкою, здобувши поул без особливих зусиль. Так само впевнено Льюіс стартував у вирішальній гонці сезону. Росберг, у свою чергу, зберіг другу сходинку, яка його, нагадаємо, цілком влаштовувала. А от на третю позицію піднявся Кімі Райкконен, який виграв боротьбу у Даніеля Ріккардо. Головним невдахою старту став Макс Ферстаппен, якого розвернуло, і він після першого повороту опустився на останнє місце.
Хемілтон почав атакувати трасу з перших же метрів. І вже по ходу сьомого кола його покликали на зміну гуми. Проте і Росберг не відстав - його покликали у бокси на наступному колі. Обидвоє перейшли з "ультрасофта" на "софт". У лідери вийшли Райкконен і Ріккардо, але і вони достатньо швидко звернули на піт-лейн.
Після "хвилі" піт-стопів між лідерами опинився Ферстаппен. Росбергу команда чітко вказала, що Макс їде повільніше, але при цьому додали, що занадто ризикувати не потрібно. Але, мабуть, і сам Ніко це знав, адже одна невелика помилка могла коштувати йому титулу. Тому німець, хоча і перебував у зоні DRS, та атакувати не поспішав.
Хемілтон і Росберг у першому повороті |
По ходу 20-го кола Росбергу знову натякнули, що потрібно випереджати Ферстаппена. Ніко відповів, що це буде важко зробити у даний момент. Але вже через кілька поворотів дістав суперника у зоні DRS і випередив того, перехрестивши траекторію. Крім того, німець досить жорстким маневром не дав Максу шансів на контратаку. Виникли думки, що може отримати штраф Росберг за подібний вчинок, проте, на щастя для нього, все обійшлося.
Між тим, відставання від Хемілтона на той момент уже складало більше 5-ти секунд. Команда, звичайно ж, сказала Ніко, що "тепер потрібно спробувати наздогнати Льюіса". Та всі розуміли, що "сказати" та "спробувати" - не тільки різні слова, а і різні речі. Враховуючи, яким швидким був британець протягом усього вік-енду.
Як би там не було, Росберг серйозно кинувся наздоганяти Хемілтона. І вже до середини дистанції він скоротив відставання до трьох секунд. Крім цього, Ніко відірвався від третього місця на 10 секунд! Після цього всі почали розуміти, що німцю підкориться його перший титул у кар'єрі. Звичайно, якщо не виникне якийсь форс-мажор.
Хемілтон і Росберг на фоні команди Mercedes. Світлина xpb.cc |
На другі свої піт-стопи Хемілтон і Росберг також заїхали майже синхронно. Тільки-но туди направився перший, як команда іншого покликала свого пілота на наступному колі. Найголовнішим для Mercedes у цей момент було не виїхати позаду Ферстаппена, адже той пішов на ризик і вирішив подолати гонку з одним піт-стопом. І це Ніко вдалося. Він повернувся на трасу третім, позаду Феттеля та Хемілтона. Та у Себастьяна попереду ще мала бути одна зупинка.
Власне, Феттель поїхав на піт-стоп, а Хемілтон і Росберг повернули лідерство. Щоправда, Себ перейшов на "суперсофт", а це означало, що він цілком може поборотися за подіум, бо матиме певну перевагу у швидкості. На 43-му колі Росберг впритул наблизився до Хемілтона - одна секунда була між ними.
Такий відрив тримався між ними і надалі. І, можливо, обидва Mercedes так спокійно б і доїхали до кінця гонки. Але шалений темп накрутив Феттель, випередивши Ріккардо та діставши Ферстаппена на 50-му колі. Макс також вимушений був їхати швидше. А там і до Mercedes було рукою подати - півтори та дві з половиною секунди відповідно. Ще одне коло, і Феттель уже залишив позаду Макса, після чого "сів" на "хвіст" Росбергу!
До фінішу залишалося три кола, а між кожними гонщиками першої четвірки було менше секунди! Тільки Ферстаппен час від часу випадав із зони DRS. Але у нього гума була більш зношеною, тому розраховувати на те, що Макс потіснить Росберга та не дозволить тому стати чемпіоном, не доводилося.
На останньому колі Хемілтон навмисне фактично зупинився (у тому сенсі, як це можна сказати про такі швидкі перегони), щоб Феттель і Ферстаппен впритул наблизилися до Росберга. Але Ніко вміло відзахищався та не дав жодного шансу суперникам, фінішувавши другим і здобувши перший чемпіонський титул!
Результати Гран Прі Абу-Дабі:
Пілот | Команда | Результат | Очки | |
1 | Льюіс Хемілтон | Mercedes | 1:38:04.013 | 25 |
2 | Ніко Росберг | Mercedes | +0.774 | 18 |
3 | Себастьян Феттель | Ferrari | +1.410 | 15 |
4 | Макс Ферстаппен | Red Bull Racing | +2.444 | 12 |
5 | Даніель Ріккардо | Red Bull Racing | +5.721 | 10 |
6 | Кімі Райкконен | Ferrari | +16.561 | 8 |
7 | Ніко Хюлькенберг | Force India | +49.248 | 6 |
8 | Серхіо Перес | Force India | +56.932 | 4 |
9 | Феліпе Масса | Williams | +57.559 | 2 |
10 | Фернандо Алонсо | McLaren | +58.088 | 1 |
11 | Ромен Грожан | Haas | +1:16.873 | |
12 | Естебан Гутьєррес | Haas | +1:35.230 | |
13 | Естебан Окон | Manor | +1 коло | |
14 | Паскаль Верляйн | Manor | +1 коло | |
15 | Маркус Ерікссон | Sauber | +1 коло | |
16 | Феліпе Наср | Sauber | +1 коло | |
17 | Джоліон Палмер | Renault | +1 коло | |
Зійшли: | ||||
18 | Карлос Сайнс-мол. | Toro Rosso | DNF (43 коло) | |
19 | Даніїл Квят | Toro Rosso | DNF (15 коло) | |
20 | Дженсон Баттон | McLaren | DNF (12 коло) | |
21 | Валттері Боттас | Williams | DNF (5 коло) | |
22 | Кевін Магнуссен | Renault | DNF (4 коло) |
Особистий залік пілотів:
Пілот | Команда | Очки | |
1 | Ніко Росберг | Mercedes | 385 |
2 | Льюіс Хемілтон | Mercedes | 380 |
3 | Даніель Ріккардо | Red Bull Racing | 256 |
4 | Себастьян Феттель | Ferrari | 212 |
5 | Макс Ферстаппен | Red Bull Racing (Toro Rosso) | 204 |
6 | Кімі Райкконен | Ferrari | 186 |
7 | Серхіо Перес | Force India | 101 |
8 | Валттері Боттас | Williams | 85 |
9 | Ніко Хюлькенберг | Force India | 72 |
10 | Фернандо Алонсо | McLaren | 54 |
11 | Феліпе Масса | Williams | 53 |
12 | Карлос Сайнс-мол. | Toro Rosso | 46 |
13 | Ромен Грожан | Haas | 29 |
14 | Даніїл Квят | Toro Rosso (Red Bull Racing) | 25 |
15 | Дженсон Баттон | McLaren | 21 |
16 | Кевін Магнуссен | Renault | 7 |
17 | Феліпе Наср | Sauber | 2 |
18 | Джоліон Палмер | Renault | 1 |
19 | Паскаль Верляйн | Manor | 1 |
20 | Стоффель Вандорн | McLaren | 1 |
21 | Естебан Гутьєррес | Haas | |
22 | Маркус Ерікссон | Sauber | |
23 | Ріо Хар'янто | Manor | |
24 | Естебан Окон | Manor |
Кубок конструкторів:
№ | Команда | Очки | |
1 | Mercedes AMG F1 | 765 | |
2 | Red Bull Racing | 468 | |
3 | Scuderia Ferrari | 398 | |
4 | Force India | 173 | |
5 | Williams | 138 | |
6 | McLaren | 76 | |
7 | Scuderia Toro Rosso | 63 | |
8 | Haas | 29 | |
9 | Renault Sport F1 | 8 | |
10 | Sauber | 2 | |
11 | Manor | 1 |