Українська правда

Нестерчук: На "Дакарі" купували в глядачів акумулятор ФОТОРЕПОРТАЖ

Сергей Шемшученко — 28 січня 2010, 16:47

Українці на Дакарі поки готові лише брати участь. Мова про те, щоб поборотися за призи з однієї з перших спроб, не йде. Головним завданням нашої команди було дістатися фінішу, однак техніка і запал боротьби сказали своє слово, і ми знову вибули зі змагань.

Перший пілот команди Sixt Ukraine (а також її директор) Вадим Нестерчук розповів про основні проблеми в українців на ралі Дакар-2010, про допомогу аборигенів, ДТП із французом, свою дискваліфікацію та пошук нового штурмана.

Про дружню допомогу глядачів

"Основна проблема, яка в нас виникла ще перед гонкою, сталася через те, що неправильно транспортували автомобіль з парома в Буенос-Айресі, - розпочав український пілот. - На жаль, розірвали нам коробку передач, вона була розірвана повністю, акумулятор "помер", задні гальма і ручник знищені. З електроніки в нас в перший же день почала горіти проводка.

Ми замінили коробку передач. А в перший день фінішували на чужому акумуляторі. За щасливим збігом обставин, акумулятор "помер" біля глядачів. Ми вмовили одного з глядачів продати нам акумулятор. Звичайно, це заборонено. Але я можу вам розказати другу історію: я абсолютно випадково вийшов з машини і побачив в кущах акумулятор.

Про таран з французьким екіпажем

Казали, що на 3 етапі була аварія. Це не зовсім так. 3 етап проходив в горах, пішов дощ, траса стала схожою на каток, вузькі проходи. Ми рухалися згори вниз по слизькій дорозі. Побачили попереду французький екіпаж. Посигналили йому. Думали, що він буде рухатися трохи вбік і пропустить нас, а він зупинився. Він нам не поступився, маневр по об'їзду було робити пізно, і ми його все ж трохи "достали".

Розбили решітку, не сильно, трохи погнули капот. Ми зупинилися, спитали як справи, і в цей час виникли проблеми через паливну систему. Почалися поломки". (В результаті Нестерчук не зумів фінішувати на 3 етапі - прим. автора).

Про причину дискваліфікації

Ми не очікували таких проблем з паливом, що паливо буде кипіти. Дуже важко і довго ми розбиралися з цією проблемою, усунули її тільки на 8 етапі, але саме це усунення частково призвело до нашого сходження з дистанції на цьому етапі.

Почалася їзда в такому режимі: 5-10 хвилин їдемо, півгодини чи годину стоїмо. І так з 8-ї ранку до 8-ї вечора. В 8-й вечора ми вперше проїхали 40 хвилин.

Двигун ми спалили, і коли це зрозуміли, вже долили масла, Завести машину не змогли. Простояли годину чи півтори, вантажівка нас взяла на буксир, завели, але проїхали ще 3 - 4 кілометри і двигун остаточно "помер".

Я пропустив 7 точок, і мене дискваліфікували. Це помилка екіпажа - 100 %. Потрібно було доливати масла. А на першому етапі гонки в нас не було таких думок. Обганяти суперників було важко, іноді це займало 10-15 хвилин, і в розпалі боротьби масло вилетіло з голови.

Про пошук нового штурмана

Результат залежить від роботи всієї команди, менеджерів, механіків; не лише пілота, а й штурмана. В цьому році планую знайти штурмана, який зможе відповідати рівню, бо в Павлова ще замало досвіду подібних гонок. Я хочу, щоб на Дакарі їхала українська команда. Для прикладу, в росіян, крім "КАМАЗів",  не було жодного екіпажу.

Але своя команда - це важко і дорого. В той же час для мене важливо, щоб ця команда могла виступати і повертатися в Україну, щоб передати досвід і знання гонки на "Дакарі" іншим. Це моя ідея.

Про клімат

Було дуже жарко, вдень до + 50 градусів. В пустелі Атакамі опади бувають лише десь раз на 4 роки. А вночі було десь + 15-18 градусів, тобто для контрасту холодно. Тобто вдень ти смажився на сонці, а вночі одягав кофту.

Про підсумки гонки

Я радий, що український прапор все ж був на фініші. (Крім легкового авто, у команді Sixt Ukraine змагалася ще й вантажівка Мерседес, якою керували троє французів - Марко П'яно, Алан Мултіну і Крістоф Трош. В результаті вона посіла 24 місце - прим. автора)

На жаль, наш екіпаж зійшов на 8 етапі, але в той же час це була хороша перевірка нашої підготовки, як ми можемо їхати "Дакар". Тепер я впевнений, що наша команда може їхати в двадцятці. Плюс з'явилися ідеї щодо участі в наступному "Дакарі".

Нагадаємо, що на ралі "Дакар-2010", яке проводилося 1-17 січня в Аргентині і Чилі, екіпаж Mitsubishi у складі українця Вадима Нестерчука і росіянина штурмана Євгенія Павлова був дискваліфікований через те, що не зумів вчасно пройти всі контрольні точки.

Всі фото надані телеканалом "Інтер"