Гран Прі Великобританії. Гонку виграв Росберг, Феттель зійшов!
Гран Прі Великобританії залишив занадто багато питань до гуми "Піреллі". Навіть не знаю, чи траплялося таке у Формулі-1, щоб за 15 стартових кіл відразу на трьох болідах просто вибухали задні ліві покришки. Так, багато було сказано, що на Сільвестоуні фактор гуми буде досить вирішальним. Але ж не настільки!
Спочатку не пощастило Льюісу Хемілтону, для якого це був домашній Гран Прі, і на перемогу котрого у Британії дуже сподівалися. Тим більше, що він напередодні завоював поул-позицію. Льюіс зберіг лідерство на старті та почав відриватися від Себастьяна Феттеля, який на той момент уже випередив Ніко Росберга. І раптом ні з того, ні з сього, на одній з прямих колесо Хемілтона просто-напросто розірвалося на шматки. А враховуючи, що Льюіс от-от проїхав заїзд на піт-лейн, то йому довелося проїхати майже ціле коло.
Наступним невдахою став Феліпе Масса. Бразилець наїхав на поребрик, і його задня ліва покришка не витримала такого. Аналогічна ситуація, що й у Хемілтона, і пілот "Феррарі", проїхавши коло на трьох колесах, відкотився на останнє місце. А з'явилася машина безпеки лише після проблем Жана-Еріка Верня. Того пресингували пілоти "Лотуса", і знову на простій прямій не витримала гума на тому ж лівому задньому.
Пейс-кар стримував команди досить довгий час, і рестарт відбувся лише в районі двадцятого кола. У цей момент команди повідомили своїм пілотам, щоб ті не перенавантажували горезвісне ліве заднє колесо. Феттель і Росберг швиденько відірвалися від пелетону. А Сутіль почав стримувати за собою більш швидких Алонсо та Райкконена. В останніх так і не вийшло випередити Адріана, тому вони вирішили їхати на піт-стоп. Кімі навіть вдалося випередити Фернандо за рахунок більш ранньої зупинки. А Сутіль, вирішивши ще побути на трасі, провалився. Був помилковим такий крок німця, і він втратив кілька місць.
Під час серії других піт-стопів відбувалося багато змін, але ніщо не може порівнятися зі сходом самого Себастьяна Феттеля! Неймовірно, але у "Ред Булл" відмовила коробка передач (або ж трансмісія, офіційного підтвердження на момент написання ще не було)... Глядачі на трибунах навіть від душі пораділи цьому епізоду.
На автодром знову виїхала машина безпеки, адже Феттель зупинився на прямій старт-фініш. І тут надзвичайно вдалі піт-стопи виконали Росберг, Веббер, Алонсо та Масса. Райкконен також хотів поїхати у бокси, але звідти йому повідомили, що вже запізно, і можна втратити багато позицій.
Феттель щойно зійшов. Фото The Associated Press |
Другий рестарт відбувся за шість кіл до фінішу. Проте це не завадило нам побачити чималу кількість обгонів за рахунок того, що вищезгадана четвірка була на свіжій гумі. Отож, по черзі описую події. Веббер випереджає Даніеля Ріккіардо та виходить на четверте місце. Через півхвилини Алонсо залишає позаду Дженсона Баттона. Ще трішки, і Веббер уже третій, обігнав він Сутіля. Марк на цьому не зупиняється - одне коло, і австралієць випереджає Райкконена. Тим часом, Алонсо разом залишає позаду Ріккіардо та Сутіля і вже бачить попереду Кімі.
А до фінішу ще три кола. Веббер скорочує відставання від Росберга до однієї секунди. Хемілтон у цей час намертво вчепився в Алонсо, випереджаючи конкурентів (наперед зазначу, що Льюіс проїхав гонку з двома піт-стопами, водночас, інші лідери робили по три зупинки). Не пасе задніх і Масса, який на сьоме місце піднявся, під'їхавши до Сутіля. За два кола до завершення гума Райкконена не витримує, і він майже без боротьби пропускає Алонсо та Хемілтона. Фернандо розуміє, що до Веббера задалеко, тому зосереджується на втриманні місця на подіумі. І це йому вдається.
На останньому колі Веббер у зоні DRS за Росбергом знаходиться. Ніко тисне на газ до межі та перетинає фінішну лінію першим. Марку буквально одного кола не вистачило для того, щоб таки нав'язати реальну боротьбу за перемогу. Третім фінішує Алонсо, четвертим - Хемілтон, п'ятим - Райкконен. А на шосте місце піднімається Масса, котрий таки обійшов Сутіля. Далі - Ріккіардо, ді Реста (між іншим, з останнього місця стартував) і Хюлькенберг.
Насамкінець ще можна повернутися до теми, яка була на початку звіту. Не витримало те ж саме заднє ліве колесо на боліді Серхіо Переса. І забарись Алонсо буквально на секунду, він би врізався у мексиканця, та в останній момент іспанець все ж повернув кермо вправо.
Отож, маємо третю у кар'єрі перемогу Ніко Росберга. Однак проблеми з гумою "Піреллі" дуже серйозно вплинули на хід цієї гонки, і питання до компанії будуть такими ж серйозними. Хоча британський етап і вийшов надзвичайно цікавим.
В особистому заліку суперники скоротили відставання від Феттеля. Алонсо тепер позаду всього на відстані однієї перемоги - 21 очко. У Кубку конструкторів "Мерседес" випередив "Феррарі" у боротьбі за другу сходинку.
Результати Гран Прі Великобританії
Пілот | Команда | Результат | Очки | |
1 | Ніко Росберг | Мерседес | 1:32:59.456 | 25 |
2 | Марк Веббер | Ред Булл | +0.765 | 18 |
3 | Фернандо Алонсо | Феррарі | +7.124 | 15 |
4 | Льюіс Хемілтон | Мерседес | +7.756 | 12 |
5 | Кімі Райкконен | Лотус | +11.257 | 10 |
6 | Феліпе Масса | Феррарі | +14.573 | 8 |
7 | Адріан Сутіль | Форс-Індія | +16.335 | 6 |
8 | Даніель Ріккіардо | Торо Россо | +16.543 | 4 |
9 | Пол ді Реста | Форс-Індія | +17.943 | 2 |
10 | Ніко Хюлькенберг | Заубер | +19.709 | 1 |
11 | Пастор Мальдонадо | Вільямс | +21.135 | |
12 | Валттері Боттас | Вільямс | +25.094 | |
13 | Дженсон Баттон | Макларен | +25.969 | |
14 | Естебан Гутьєррес | Заубер | +26.285 | |
15 | Шарль Пік | Катерхем | +31.613 | |
16 | Жюль Б'янкі | Маруся | +36.097 | |
17 | Макс Чілтон | Маруся | +1:07.660 | |
18 | Гідо ван дер Гарде | Катерхем | +1:07.759 | |
Зійшли: | ||||
19 | Ромен Грожан | Лотус | DNF (51 коло) | |
20 | Серхіо Перес | Макларен | DNF (46 коло) | |
21 | Себастьян Феттель | Ред Булл | DNF (41 коло) | |
22 | Жан-Ерік Вернь | Торо Россо | DNF (35 коло) |
Особистий залік пілотів:
№ | Пілот | Команда | Очки | |
1 | Себастьян Феттель | Ред Булл | 132 | |
2 | Фернандо Алонсо | Феррарі | 111 | |
3 | Кімі Райкконен | Лотус | 98 | |
4 | Льюіс Хемілтон | Мерседес | 89 | |
5 | Марк Веббер | Ред Булл | 87 | |
6 | Ніко Росберг | Мерседес | 82 | |
7 | Феліпе Масса | Феррарі | 57 | |
8 | Пол ді Реста | Форс-Індія | 36 | |
9 | Ромен Грожан | Лотус | 26 | |
10 | Дженсон Баттон | Макларен | 25 | |
11 | Адріан Сутіль | Форс-Індія | 23 | |
12 | Жан-Ерік Вернь | Торо Россо | 13 | |
13 | Серхіо Перес | Макларен | 12 | |
14 | Даніель Ріккіардо | Торо Россо | 11 | |
15 | Ніко Хюлькенберг | Заубер | 6 | |
16 | Естебан Гутьєррес | Заубер | ||
17 | Валттері Боттас | Вільямс | ||
18 | Пастор Мальдонадо | Вільямс | ||
19 | Жюль Б'янкі | Маруся | ||
20 | Шарль Пік | Катерхем | ||
21 | Макс Чілтон | Маруся | ||
22 | Гідо ван дер Гарде | Катерхем | ||
Кубок конструкторів:
№ | Команда | Очки | |
1 | Ред Булл | 219 | |
2 | Мерседес | 171 | |
3 | Феррарі | 168 | |
4 | Лотус | 124 | |
5 | Форс Індія | 59 | |
6 | Макларен | 37 | |
7 | Торо Россо | 24 | |
8 | Заубер | 6 | |
9 | Вільямс | 0 | |
10 | Маруся | 0 | |
11 | Катерхем | 0 |
25.094