Гран Прі Монако. Росберг здобув другу перемогу у кар'єрі
Кожен рік описувати специфіку Гран Прі Монако немає сенсу. Гонка на вузьких вуличках Монте-Карло запам’ятовується надовго. Не забудуть прихильники і цей, шостий, етап "Формули-1" сезону-2013. Перш за все, звичайно, через перемогу Ніко Росберга.
Німець уже втретє у сезоні виграв кваліфікацію (рівно половина, між іншим!). А це всерйоз наштовхує на думку, що "Мерседес" створив цілком конкурентоспроможну машину. І якщо до цього безпосередньо під час гонок стайня втрачала місця у боротьбі з більш пристосованими до довгої дистанції командами, то тут сталося по-іншому. У Монако обгонів майже немає, тому "Мерседес" (а з другого місця, до речі, стартував інший пілот стайні Льюіс Хемілтон) міг розраховувати на перемогу.
Старт гонки пілоти провели без змін на позиціях. Росберг відстояв поул, відтіснивши Хемілтона, а той не дав себе випередити Феттелю. Далі були Веббер, Райкконен та Алонсо. Усе, як у кваліфікації. Проте обгін таки був - Баттон випередив Сутіля та сів на "хвіст" Пересу. Водночас, не пощастило Гідо ван дер Гарде та Пастору Мальдонадо. Перший не встиг пригальмувати та в’їхав у венесуельця. Піт-стоп, і гонка зіпсована для обох.
Надалі все проходило незмінно. Тому доводилося чекати або піт-стопів, або... аварій, звичайно. Однак спочатку не витримав навантаження болід Шарля Піка. "Катерхем" просто загорівся, і французу довелося у терміновому режимі залишати його. Жовті прапори, і ситуація стабілізувалася аж до третини гонки.
На 26-му колі стартувала хвиля заїздів у бокси. Алонсо був близьким, аби випередити Райкконена, та Кімі на долю секунди раніше вийшов з першого повороту. І тут же глядачі дочекалися аварії. Феліпе Масса на зміг втримати болід і влетів спочатку у стіну, а потім у відбійник. Бразилець навіть серйозно постраждав, і його відправили у медичний центр траси, а потім і в госпіталь. Однак перевірки показали, що серйозних травм у гонщика не було, тому він зможе брати участь у Гран Прі Канади.
Удар виявився болючим не тільки для Феліпе, а і для "Мерседеса". Пілоти "Ред Булл" встигли зробити піт-стопи перед тим, як виїхала машина безпеки. Водночас, і Росберг, і Хемілтон зобов’язані були їхати у бокси, бо втратили б фактично все. І так уже вийшло, що Ніко свою позицію зберіг, а Льюіс - ні. Очевидно, британець розумів, що йому доведеться стояти у боксах, поки змінять гуму напарнику. Саме тому, швидше за все, він знизив дещо швидкість, що відкинуло його на четверту сходинку.
На 39-му колі у гонці був оголошений рестарт. Та вже на 46-му її зупинили червоними прапорами. Макс Чілтон і Пастор Мальдонадо зійшлися у боротьбі, був дотик, і переднє антикрило венесуельця залетіло йому під машину, після чого пілот "Вільямс" врізався у захисний бар'єр. У підсумку гонщики вимушені були залишити свої автівки на добрі півгодини.
Можна додати, що у вищезгаданий проміжок (39-46 кола) відбулося чимало цікавого. Розійшовся Перес, який спочатку на гальмуванні чисто випередив напарника по команді Дженсона Баттона, а згодом змусив Алонсо зрізати шикану, коли грізно пішов в атаку. Рішення стюардів Гран Прі: Фернандо повинен віддати позицію мексиканцю, котрий таким чином вийшов на шосту сходинку.
Опісля розійшовся Сутіль. Адріан на 52-му колі у шпильці витіснив Баттона, котрого ледь і Вернь не обійшов. Вийшовши на восьме місце, німець не зупинився, і через кілька кіл те саме проробив з Алонсо. Іспанець занадто широко увійшов у поворот позаду Переса. До завершення гонки залишалося 20 кіл, проте Сутілю вдалося втримати здобуту позицію. Навіть більше. Серхіо Перес на останніх колах почав швидко втрачати темп, а за чотири кола до фінішу і зовсім зійшов. Справа у тому, що мексиканець пішов на Райкконена, й атака ця завершилася зіткненням. Перший пошкодив свій болід і проколов колесо фіну. Для Кімі завершення також вийшло фатально невдалим - лише десяте місце після заміни колеса. Хоча і цього могло не бути, якби він не почав жорстко атакувати кожного, аби відіграти позиції. Між іншим, на останніх двох колах Райкконен випередив аж чотирьох суперників.
Тим часом, на 60-му колі розбив машину Б'янкі. Через два кола Ромен Грожан помилився на гальмуванні, після чого врізався у болід Ріккіардо. Француз повернувся у гонку на два кола, але змушений був таки зупинитися. Отож, усі троє зійшли, а на трасу виїхав автомобіль безпеки.
На тому все і завершилося. Росберг виграв другий Гран Прі у кар'єрі, другим фінішував Феттель, третім - Веббер. Відразу за межами чільної трійки фінішував Хемілтон і Сутіль. Не заладилася гонка й в Алонсо - іспанця під кінець випередив Баттон, який і став шостим у підсумку. Хоча тут ситуація була 50 на 50, адже обидва пішли на обгін (Фернандо намагався дістати Сутіля). Просто Дженсону більше пощастило. Окрім Райкконена, потрапили в очки Вернь і ді Реста.
Результати Гран Прі Монако
Пілот | Команда | Результат | Очки | |
1 | Ніко Росберг | Мерседес | 2:17:52.056 | 25 |
2 | Себастьян Феттель | Ред Булл | +3.888 | 18 |
3 | Марк Веббер | Ред Булл | +6.314 | 15 |
4 | Льюіс Хемілтон | Мерседес | +13.894 | 12 |
5 | Адріан Сутіль | Форс-Індія | +21.477 | 10 |
6 | Дженсон Баттон | Макларен | +23.103 | 8 |
7 | Фернандо Алонсо | Феррарі | +26.734 | 6 |
8 | Жан-Ерік Вернь | Торо Россо | +27.223 | 4 |
9 | Пол ді Реста | Форс-Індія | +27.608 | 2 |
10 | Кімі Райкконен | Лотус | +36.582 | 1 |
11 | Ніко Хюлькенберг | Заубер | +42.572 | |
12 | Валттері Боттас | Вільямс | +42.691 | |
13 | Естебан Гутьєррес | Заубер | +43.212 | |
14 | Макс Чілтон | Маруся | +49.885 | |
15 | Гідо ван дер Гарде | Катерхем | +1:02.590 | |
Зійшли: | ||||
16 | Серхіо Перес | Макларен | DNF (73 коло) | |
17 | Ромен Грожан | Лотус | DNF (64 коло) | |
18 | Даніель Ріккіардо | Торо Россо | DNF (62 коло) | |
19 | Жюль Б'янкі | Маруся | DNF (59 коло) | |
20 | Пастор Мальдонадо | Вільямс | DNF (45 коло) | |
21 | Феліпе Масса | Феррарі | DNF (29 коло) | |
22 | Шарль Пік | Катерхем | DNF (8 коло) |
Особистий залік пілотів:
№ | Пілот | Команда | Очки | |
1 | Себастьян Феттель | Ред Булл | 107 | |
2 | Кімі Райкконен | Лотус | 86 | |
3 | Фернандо Алонсо | Феррарі | 78 | |
4 | Льюіс Хемілтон | Мерседес | 62 | |
5 | Марк Веббер | Ред Булл | 57 | |
6 | Ніко Росберг | Мерседес | 47 | |
7 | Феліпе Масса | Феррарі | 45 | |
8 | Пол ді Реста | Форс-Індія | 28 | |
9 | Ромен Грожан | Лотус | 26 | |
10 | Дженсон Баттон | Макларен | 25 | |
11 | Адріан Сутіль | Форс-Індія | 16 | |
12 | Серхіо Перес | Макларен | 12 | |
13 | Даніель Ріккіардо | Торо Россо | 7 | |
14 | Ніко Хюлькенберг | Заубер | 5 | |
15 | Жан-Ерік Вернь | Торо Россо | 5 | |
16 | Естебан Гутьєррес | Заубер | ||
17 | Валттері Боттас | Вільямс | ||
18 | Пастор Мальдонадо | Вільямс | ||
19 | Жюль Б'янкі | Маруся | ||
20 | Шарль Пік | Катерхем | ||
21 | Макс Чілтон | Маруся | ||
22 | Гідо ван дер Гарде | Катерхем | ||
Кубок конструкторів:
№ | Команда | Очки | |
1 | Ред Булл | 164 | |
2 | Феррарі | 123 | |
3 | Лотус | 112 | |
4 | Мерседес | 109 | |
5 | Форс Індія | 44 | |
6 | Макларен | 37 | |
7 | Торо Россо | 12 | |
8 | Заубер | 5 | |
9 | Вільямс | 0 | |
10 | Маруся | 0 | |
11 | Катерхем | 0 |