Гран Прі Азербайджану. Фантастичну гонку у Баку виграв Ріккардо, Боттас - другий, Стролл - третій
Гран Прі Азербайджану 2017 року надовго запам'ятається прихильникам автоперегонів. Виїзд сейфті-кара, "червоний прапор" для зупинки гонки, кілька проколів, кілька зламаних підвісок, велика кількість обгонів, штраф одному з лідерів і неймовірне завершення! У Баку було це все, і навіть більше.
Наздвичайно невдалим виявився старт для Валтеррі Боттаса. Фін зміг втримати другу позицію, яку він здобув напередодні, але у другому повороті його болід піскочив на поребрику, після чого врізався у Кімі Райкконена. Інший фін був злим на такий епізод. На щастя пілота Ferrari, він уникнув серйозних ушкоджень. Водночас, на машині Mercedes відбувся прокол колеса, і Боттас відкотився у хвіст пелотону. А лідерство спокійно зберіг Хемілтон, котрий напередодні виграв кваліфікацію.
Таким чином, на другу позицію вибрався Себастьян Феттель. Проте нав'язати боротьбу Хемілтону для нього було фактично нереально. Льюіс вигравав у німця по кілька десятих майже на кожному колі. І до десятого кола його перевага вже складала майже 4 секунди. При цьому сам Себ солідно від'їхав від Серхіо Переса, котрому вдалося прорватися на третю сходинку після інциденту на старті.
Потихеньку до Переса почав під'їжджати Макс Ферстаппен. Нідерландець навіть встиг сісти "на хвіст" мексиканцю, але через певний час він зненацька сповільнився. Вкотре виникли проблеми на боліді Red Bull Racing - і знову Макс не дістався до фінішу. У його механіків був час, щоб розібратися з проблемою, бо на трасу виїхав автомобіль безпеки (сталося це тому, що Даніїл Квят зупинив свою машину у небезпечній зоні). Однак і цього часу команді Ферстаппена не вистачило, тому його заштовхали у бокси.
Щойно у гонці оголосили рестарт, як... на трасу знову повернувся сейфті-кар. Райкконен дещо проґавив відновлення, і його випередили Феліпе Масса з Естебаном Оконом. Крім того, від боліду Кімі почали відлітати уламки, як наслідок зіткнення на першому колі з Боттасом. Саме тому і з'явився вдруге Бернд Майландер на своїй спеціальній автівці. По прямій старт-фініш під час цих кіл сейфті-кар пілотів не "провозив" - вони проїжджали по піт-лейн, щоб працівники траси могли прибрати уламки.
Та і це ще був не кінець! Під час другого рестарту Перес нав'язав боротьбу Феттелю, а самому Серхіо - Масса, а Феліпе - Окон. Ця четвірка і розпочала запеклу боротьбу, яка завершилася невдало для Переса та Райкконена. Серхіо не поділив місце в одному з поворотів зі своїм партнером по команді - Оконом, а уламки від цього зіткнення потрапили під колеса Кімі. В останнього стався прокол.
Ця трійка насилу дісталася до боксів. І якщо Окон зумів повернутися на трасу (у нього був тільки прокол), то Райкконен і Перес отримали серйозніші ушкодження та завершили гонку. А у цей момент у самій гонці Масса активно пресингував Феттеля у боротьбі за друге місце. Цілком можливо, у Себастьяна охолола гума, адже мало віриться, що боліди Williams зненацька стали настільки швидкими по відношенню до Ferrari.
А апогеєм усього цього став "червоний прапор" на 23-му колі. На трасі і справді було стільки уламків, що кожен ризикував отримати прокол. Поки гонщики чекали відновлення перегонів, на повторі з усіх ракурсів показали не зовсім спортивну поведінку Феттеля та Хемілтона. Під час сейфті-кару Льюіс вкрай різко загальмував перед Себом, і той в'їхав у нього ззаду. Після цього німець порівнявся з британцем і вдарив своїм колесом його колесо, махаючи при цьому рукою. Водночас, стюарди почали прискіпливо розбирати цей інцидент.
Інцидент між Феттелем і Хемілтоном |
"Червоним прапором" зуміли скористатися команди Райкконена та Переса, відремонтувавши боліди та випустивши їх на трасу, але у двох колах позаду.
Та і на цьому інтрига у Баку не померла. Після чергового рестарту Ріккардо разом випередив в одному з поворотів відразу трьох суперників. А у Масси, який ще кілька кіл тому змагався за другу позицію, щось сталося з болідом (підвіскою, здається), і бразилець змушений був їхати на піт-лейн і завершувати гонку. Крім того, розбив передню підвіску об огорожу в одному з поворотів Ніко Хюлькенберг, який, до речі, йшов на шостому місці на той момент.
А далі і взагалі сталася фантастика! У Хемілтона не був закріплений так званий "комір" над плечами після відновлення гонки. І Льюісу треба було їхати у бокси за новим. Феттель - лідер? Аж ніяк! Себастьян отримав покарання за агресивне водіння по відношенню до все того ж Хемілтона. Німцю потрібно було відбути 10-секундний "Stop & Go".
Неймовірність ситуації, що склалася, полягала у тому, що на перше місце вийшов Ріккардо, на друге - Ленс Стролл, а на третє - Кевін Магнуссен! Фантастика! При цьому Феттелю пощастило, що Хемілтон після зупинки потрапив у трафік. І навіть штраф Себа не дозволив Льюісу бути попереду нього.
Окон, Боттас, Феттель і Хемілтон, відчувши смак прямої боротьби, почали випереджати суперників на слабших машинах один за одним. На 39-му колі Естебан піднявся на третє місце, Валттері - на четвере, Себастьян - на п'яте, Льюіс - на шосте. А через кілька кіл не витримав конкуренції вже і сам Окон, який пропустив усю вищезгадану трійку.
Боттас, Феттель і Хемілтон по черзі штампували найкращі кола у гонці, але Ріккардо та Стролл мали достатньо часу у запасі, щоб залишитися попереду. Отож, Даніель досить несподівано виграв Гран Прі Азербайджану-2017, скориставшись проблемами Хемілтона та штрафом Феттеля. Другим на п'єдестал зійшов Боттас. І це, незважаючи на прокол на першому колі! А третім сенсаційно фінішував 18-річний уродженець Канади Ленс Стролл. Він буквально на останніх метрах програв місце Валттері!
Далі дісталися фінішу Феттель, Хемілтон та Окон. Відразу шість очок здобув Магнуссен, чотири - Карлос Сайнс-молодший, одне - Паскаль Верляйн. І нарешті у восьмій гонці сезону перші бали набрала McLaren. Фернандо Алонсо жалівся на мотор на останніх колах, але все ж витримала машина до фінішу.
Рестарт після "червоного прапора" |
Результати Гран Прі Азербайджану:
Пілот | Команда | Результат | Очки | |
1 | Даніель Ріккардо | Red Bull Racing | 2:03:55.570 | 25 |
2 | Валттері Боттас | Mercedes | +3.904 | 18 |
3 | Ленс Стролл | Williams | +4.009 | 15 |
4 | Себастьян Феттель | Ferrari | +5.976 | 12 |
5 | Льюіс Хемілтон | Mercedes | +6.188 | 10 |
6 | Естебан Окон | Force India | +30.298 | 8 |
7 | Кевін Магнуссен | Haas | +41.753 | 6 |
8 | Карлос Сайнс-мол. | Toro Rosso | +49.400 | 4 |
9 | Фернандо Алонсо | McLaren | +59.551 | 2 |
10 | Паскаль Верляйн | Sauber | +1:29.093 | 1 |
11 | Маркус Ерікссон | Sauber | +1:31.794 | |
12 | Стоффель Вандорн | McLaren | +1:32.160 | |
13 | Ромен Грожан | Haas | +1 коло | |
Зійшли: | ||||
14 | Кімі Райкконен | Ferrari | DNF (48 коло) | |
15 | Серхіо Перес | Force India | DNF (42 коло) | |
16 | Феліпе Масса | Williams | DNF (26 коло) | |
17 | Ніко Хюлькенберг | Renault | DNF (25 коло) | |
18 | Макс Ферстаппен | Red Bull Racing | DNF (13 коло) | |
19 | Даніїл Квят | Toro Rosso | DNF (12 коло) | |
20 | Джоліон Палмер | Renault | DNF (8 коло) |
Особистий залік пілотів:
Пілот | Команда | Очки | |
1 | Себастьян Феттель | Ferrari | 153 |
2 | Льюіс Хемілтон | Mercedes | 139 |
3 | Валттері Боттас | Mercedes | 111 |
4 | Даніель Ріккардо | Red Bull Racing | 92 |
5 | Кімі Райкконен | Ferrari | 73 |
6 | Макс Ферстаппен | Red Bull Racing | 45 |
7 | Серхіо Перес | Force India | 44 |
8 | Естебан Окон | Force India | 35 |
9 | Карлос Сайнс-мол. | Toro Rosso | 29 |
10 | Феліпе Масса | Williams | 20 |
11 | Ніко Хюлькенберг | Renault | 18 |
12 | Ленс Стролл | Williams | 17 |
13 | Кевін Магнуссен | Haas | 11 |
14 | Ромен Грожан | Haas | 10 |
15 | Паскаль Верляйн | Sauber | 5 |
16 | Даніїл Квят | Toro Rosso | 4 |
17 | Фернандо Алонсо | McLaren | 2 |
18 | Джоліон Палмер | Renault | |
19 | Маркус Ерікссон | Sauber | |
20 | Антоніо Джовінацці | Sauber | |
21 | Стоффель Вандорн | McLaren | |
22 | Дженсон Баттон | McLaren |
Кубок конструкторів:
№ | Команда | Очки | |
1 | Mercedes | 250 | |
2 | Ferrari | 226 | |
3 | Red Bull Racing | 137 | |
4 | Force India | 79 | |
5 | Williams | 37 | |
6 | Toro Rosso | 33 | |
7 | Haas | 21 | |
8 | Renault | 18 | |
9 | Sauber | 5 | |
10 | McLaren | 2 |