Головне

Ралі "Маріуполь" завершилося сенсацією

01.07.2008 12:35 239 0
Ралі "Маріуполь" завершилося сенсацією

Навряд чи два дні назад в Україні найшлася б людина, що змогла би пророчити такий фінал ралі "Маріуполь". До фінішу цієї гонки добралася лише половина екіпажів, що стартували.

Після першого дня ралі гонку очолював екіпаж Prime Rally Team Олександр Салюк/Адріан Афтаназів. Їх перевага над екіпажами Tsunami Rally Team (Олександр Желудов/Ірина Коломейцева) і Ace Racing (Юрій Протасов/Олександр Горбик) складала 16,2 і 16,9 секунд відповідно.

"Мені усе подобається, я абсолютно задоволений! - сказав Салюк після першого дня гонки. - Як я примудрився везти переслідувачам більше 15 секунд? Не знаю, можливо, вони ще не прокинулися... Жарт, звичайно. Секрет насправді дуже простий: більшість екіпажів відрізняються тим, що в другий раз проїжджають будь-яку спецділянку швидше, ніж у перший раз. Це зрозуміло, - перший раз всі обережні, а потім поліпшують свій час. А в ралі головне - проїхати по-справжньому швидко найперший доп, а потім просто тримати заданий темп".

Друга секція ралі "Маріуполь" стартувала з годинним запізненням, що було викликано необхідністю вживання термінових заходів по забезпеченню необхідної безпеки глядачів. Наплив уболівальників перевершив усі сподівання, і вжиті заходи, безсумнівно, були необхідними. Однак ця затримка негативно позначилася на психологічному стані спортсменів, що усі, як один поверталися на сервіс після СД4 і СД5 утомленими і не завжди задоволеними.

Утім, і повернулися не всі... Найбільш помітною втратою пелотона став схід Володимира Петренка, що помилився при проходженні броду. Узагалі, неділя у Володимира не заладилася із самого початку: буквально відразу ж після старту СД4 він промахнувся повз ретардера,вуперся в бруствер і зашкодив передній бампер. Можливо, саме це і спричинило за собою схід із траси.

Крім того, на тій же СД4 трохи налякав небезпечним стрибком на трампліні Юрій Шаповалов. За словами штурмана Юрія - Кирила Несвіта - помилка криється в некоректно записаній стенограмі, де захід на трамплін відзначений не зовсім правильно. Утім, виправляючи цю помилку, Шаповалов ефектно піймав машину і без пригод продовжив гонку.

Шоста, сьома і восьма спецділянки ралі "Маріуполь" перевернули таблицю результатів абсолютного заліку з ніг на голову. Кілька екіпажів-лідерів зштовхнулися з проблемами різної ваги, і їхні звичні місця в лідируючій трійці тепер займають зовсім інші пілоти.

Першим позбавився шансів на перемогу в гонці Олександр Салюк, що занадто швидко зайшов у брід на СД6, стих і зміг завестися тільки через п'ять (!) хвилин. Потім, на сьомому допі через технічні проблеми з роботою двигуна порядку трьох хвилин втратив його напарник по команді Prime Rally Team Валерій Горбань. І в довершення усього з восьмого допа лише на буксирі зміг повернутися Олександр Желудов, котрий йшов другим.

Після цього в Юрія Протасова, що захопив лідерство, практично не залишилося перешкод до другої у своїй кар'єрі перемозі (нагадаємо, що перша була їм здобута в Ялті в 2005 році). Слідом за Юрієм, що уперше виїхав на українську гонку на нової Subaru Impreza N14, фінішували Юрій Шаповалов (Mitsubishi Lancer Evo IX) і Ігор Чаповський (Subaru Impreza). Четвертою й останньою в класі N4 стала Інеса Тушканова, що їхала гранично обережно, поставивши перед собою задачу набратися якнайбільше досвіду.

Олександр Салюк (молодший), Prime Rally Team:

"Ми не переоцінили свої можливості, ні. Помилка на бродах - результат неуважності і неакуратності в складанні штурманських записок. Але це усього лише поразка в одній гонці. Ми все одно були об'єктивно сильніше, до цього прикрого промаху. Ми впевнено лідирували, тепер зробимо все можливе, що б повернути собі такі ж міцні позиції вже на наступному етапі. Чемпіонат довгий, і наша команда Prime Rally Team має ще багато шансів довести свою силу."

Олександр Горбик, Ace Racing:

"Приємно, звичайно, знову опинитися на верхній сходинці  подіуму - останній раз я був там на ралі "Золота осінь Карпат" у 2006 році. Але разом з тим ми з Юрою розуміємо, що в нашому результаті є чимала частка везіння. Крім того, ми самі знаємо, над чим треба працювати, і будемо продовжувати цю роботу на наступних гонках і тестах. Мені дуже шкода Сашка Салюка, що допустив зовсім несподівану помилку - я навіть і не пам'ятаю, коли він востаннє попадав у таку серйозну аварію".

Валерій Горбань, Prime Rally Team:

"Машина, на яку мені довелося пересісти після аварії в Карелії, сильно відрізняється від тієї, розбитої. І найголовніше, що я не відразу зрозумів, чим. Є відчуття, що вона інша, але в чому саме - не можу зрозуміти. Те ж саме з настроюваннями - потрібен час, щоб розібратися з турбіною, з підвіскою, змусити все це працювати як треба. Спочатку нас підкосила техніка, а після того, як ми втратили три хвилини на сьомому допі, наш схід, за великим рахунком, вже нічого не вирішував..."

Коментарі ()